FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Helloj!
Jag sitter som sagt med ett projekt, mest för att lära mig, och jag har stött på ett problem. Problemet är inte att koden inte fungerar, utan att, när jag laddar upp produkter från en xml fil som innehåller drygt 2000 produkter till databasen, så tar det en väldig tid. Det gör självklart att maximal laddtiden överstigs, och jag får en error. Jag behöver iofs bara ladda om sidan, och uppdateringen fortsätter. Men så vill jag ju självfallet inte ha det. Vet ni hur man skulle kunna lösa detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Du skulle ju kunna ladda in all data via ajax, och sen bara lägga in resultaten du får via js eller dylikt.
Kan du förklara lite närmare (+ kod) så kan vi se och om inte jag kommer med en bra lösning så är det säkert någon annan som kommer med något som funkar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
set_time_limit(0)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://emildayan.se/betfor5/ Använder AJAX och jQuery och hämtar data automatiskt, dvs. att den inte laddar in allting sedan bara presenterar. Du kan ha oändligt mycket data i din databas och laddningstiden är densamma - dvs. väldigt snabb. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Administratör
|
Det man brukar göra med sådana körningar i färdiga produkter (t ex vbulletin som WN använder) där man vill göra ett webbinterface istället för att be användaren att köra den i shellet är att köra igenom X antal rader i taget för att sedan ladda om sidan så att nästa batch körs automatiskt. Görs enkelt med att skriva ut en liten javascript-reload efter X antal rader har bearbetats.
![]() |
Svara |
|
|