Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Dra in pengar på 1500st/besök om dagen?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-07-21, 00:05 #1
Ruby Ruby är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2011
Nykomling

Standard Dra in pengar på 1500st/besök om dagen?

Har en sida med 1500st/besök om dagen, hur tjänar jag bäst pengar på det?

Och vad handlar det om för summa "mellan tumme och pekfinger"?

Har bolag med F-skatt osv.
Alla tips mottages!
Ruby är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-21, 00:09 #2
audemars audemars är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2009
audemars audemars är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2009
Vilken nisch är sidan inom? Vad är besökarnas syfte med besöket av sidan?
audemars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-21, 05:14 #3
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Hej,

Det är komplett omöjligt att med så litet underlag kunna uppskatta sajtens potentiella månadsinkomster. Jag har personligen en sajt med 400 dagliga besökare som drar in 10,000 spänn i månaden (genomsnittligt) och en annan med 2000 dagliga besökare som bara genererar kaffepengar.

Ofta är ju en produkt eller tjänst kopplad till sajtens tema det bästa. Har man inte den tid som krävs, eller vilja/ekonomiska förutsättningar att sälja en produkt är ju AdSense eller något affiliate-system typ Tradedoubler gångbara alternativ. Men det visste du nog redan?!

En tredje väg är ju att erbjuda annonsplatser för företag inom motsvarande bransch/nisch som webbplatsen.

Men om du nämner sajtens tema (och ännu hellre visar den för oss) kan du nog få mycket bättre och preciserade svar.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-21, 22:33 #4
Nykomling

Nykomling

Guppa(punkt)se -Sveriges mötesplats för vattenskoter & jetskiåkare
En mötesplats där vi samlas för att dela kunskap etc med forum och div nyheter.
Vi har i dagsläget egna banners men är intresserad av att se över alternativen gentemot att "jaga" egna annonsörer.

Frågan om det bara kommer genera peanuts?

Tacksam för all inputs!
Ruby är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-21, 23:05 #5
Bear Bear är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2010
Bear Bear är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2010
Letade lite inne bland CJ's annonsörer, en tänkbar du skulle kunna ha är "Insplanet sweden" Nån sorts försäkringsjämförare, (om dina besökare vill ha sina prylar försäkrade).
De genererar 7,50:- för varje offertföfrågan-lead, och de ger 175:- för varje försäkring som tecknas via din länk... Är väl ett förslag iaf...
Bear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-21, 23:57 #6
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Det finns tyvärr inte någonting som heter "mellan tummen och pekfingret" när det gäller webbsidor. En webbsida kan jämföras med ett företag. Så du frågar i princip vad ett företag tjänar mellan tummen och pekfingret, om det har 1500 kunder per dag. Skillnaden blir naturligtvis stor beroende på om du säljer pizzor eller hangarfartyg.

Tittar jag på mina egna webbsidor, så skulle jag få in mellan 304 kr och 618.750 kr per månad med 1500 besökare/dag, beroende på inriktning och genre. Så allt däremellan vore förmodligen realistiskt.

Hur du "bäst tjänar pengar", beror också på vad det är för webbsida, vem du är och vad du gillar att göra. Bäst tjänar du förmodligen om du har egna produkter att sälja. Med andra ord; om du startar en e-butik i anslutning till din webbsida. Men det i sin tur innebär att du måste stå och packa beställningar dagligen. Alternativt anställa person som gör det åt dig. Ett betydligt enklare alternativ är då att visa annonser för andras e-butik. Då behöver du inte investera lika mycket av din egen tid, eller bygga upp en organisation kring din webbsida. Men du omsätter å andra sidan betydligt sämre (starkt generaliserat).

Edit: Meeh, jag missade helt att du i ditt andra inlägg hade angivit vilken webbsida du pratar om. Du ser ut att ha en starkt nischad sida. Kan du bara hitta _rätt_ annonsör, så bör du kunna tjäna ganska bra på den. Du ligger så att säga närmare hangarfartyg än pizzor.

Senast redigerad av Gustav den 2012-07-22 klockan 00:02
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-22, 01:32 #7
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2005

Jag måste först erkänna att jag inte kan denna branch över huvud taget. Men som ett bra tips borde väl importörerna av dessa vattenskotrar vara en lämplig annonsörsgrupp att börja med.

Om du har 1500 besökare om dagen så borde du kanske ha ca 10 000 besökare i månaden.

Om du sätter upp plats för 5 samtidiga annonsörer så skulle jag kunna tänka mig att de kan sälja 2-3 skotrar i månaden på att annaonsera på din sajt. Vad kostar en skoter? En sån här: http://www.atvshopen.se/seadoo.php kosar 175 900 kr ink moms då.

Priset ex moms 140 720 kr borde rendera en annonsering på minst 10% så annonsvärdet 14 072 kr per skooter borde bli mellan 28 000-42 000 kr per månad med rätt uplägg. Nu gissar jag dock ganska friskt. säg ett månadspris på 5600-8400 kr per annons... Låter dyrt...

Men börja med en nivå som är lite mindre (kanske 2500-3000 per annonsplats, samma format som här på WN) bara för att pejla intresset hos importörerna. Är det stort intresse så har du bättre förhandlingsläge nästa år. Det är dock svårt att gissa för jag noll koll på branchen.

Skriv avtal på ett år för priset 2500-3000 kr per månad på årsbasis. Vill de ha halvår så tar du 3125-3750 per månad, för kvartal 3900-4700, månad 4875-5875. (helt påhittade nivåer men varje period ökar med 25% enligt exemplet).

Du får skruva lite på siffrorna så de känns bra, och testa gärna med någon kollega för att se vad de tycker om nivåerna.

Vad som är intressant att resoner akring är ju vad annonsörerna verkligen kommer att öka sin försäljning och därmed vinst med. Så försök att ta reda på hur det går för de du säljer annonser till, kolla även upp med exempelvis allabolag.se eller bolagsverket om du kan få fram siffror på hur mycket de annonserar för i relation till omsättninge/försäljningen. Branchorganisationer kan ibland ha denna typ av statistik.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-22, 01:34 #8

Jag måste först erkänna att jag inte kan denna branch över huvud taget. Men som ett bra tips borde väl importörerna av dessa vattenskotrar vara en lämplig annonsörsgrupp att börja med.

Om du har 1500 besökare om dagen så borde du kanske ha ca 10 000 besökare i månaden.

Om du sätter upp plats för 5 samtidiga annonsörer så skulle jag kunna tänka mig att de kan sälja 2-3 skotrar i månaden på att annaonsera på din sajt. Vad kostar en skoter? En sån här: http://www.atvshopen.se/seadoo.php kosar 175 900 kr ink moms då.

Priset ex moms 140 720 kr borde rendera en annonsering på minst 10% så annonsvärdet 14 072 kr per skooter borde bli mellan 28 000-42 000 kr per månad med rätt uplägg. Nu gissar jag dock ganska friskt. säg ett månadspris på 5600-8400 kr per annons... Låter dyrt...

Men börja med en nivå som är lite mindre (kanske 2500-3000 per annonsplats, samma format som här på WN) bara för att pejla intresset hos importörerna. Är det stort intresse så har du bättre förhandlingsläge nästa år. Det är dock svårt att gissa för jag noll koll på branchen.

Skriv avtal på ett år för priset 2500-3000 kr per månad på årsbasis. Vill de ha halvår så tar du 3125-3750 per månad, för kvartal 3900-4700, månad 4875-5875. (helt påhittade nivåer men varje period ökar med 25% enligt exemplet).

Du får skruva lite på siffrorna så de känns bra, och testa gärna med någon kollega för att se vad de tycker om nivåerna.

Vad som är intressant att resonera kring är ju vad annonsörerna verkligen kommer att öka sin försäljning och därmed vinst med. Kolla ääven upp hur många unika månadsbesökare du har, det är en siffra jag sett många använda.

Så försök att ta reda på hur det går för de du säljer annonser till, kolla även upp med exempelvis allabolag.se eller bolagsverket om du kan få fram siffror på hur mycket de annonserar för i relation till omsättninge/försäljningen. Branchorganisationer kan ibland ha denna typ av statistik.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-22, 01:45 #9
John Adamss avatar
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2012
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
John Adamss avatar

Reg.datum: Jun 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Bear Visa inlägg
Letade lite inne bland CJ's annonsörer, en tänkbar du skulle kunna ha är "Insplanet sweden" Nån sorts försäkringsjämförare, (om dina besökare vill ha sina prylar försäkrade).
De genererar 7,50:- för varje offertföfrågan-lead, och de ger 175:- för varje försäkring som tecknas via din länk... Är väl ett förslag iaf...
Hej, Rätt har du i att Insplanet ersätter 7,5 kr per förmedlat leads, fel hade du med 175 kr per tecknat försäkring, 175 kr betalas ut då en kund takar jag till Insplanets förmedlade lån.

@Ruby
Har själv en sida som förmedlar vattenskoterförsäkringar, Kontakta Svedea eller Alandia, de kanske är intresserat att sälja försäkringar till dina besökare?

Skicka gärna ett PM för mer info.

Mvh
John Adams är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-22, 02:03 #10
makaflOws avatar
makaflOw makaflOw är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2011
makaflOw makaflOw är inte uppkopplad
Medlem
makaflOws avatar

Reg.datum: Sep 2011
Du har världens chans att få leverantörer som säljer vattenskotrar och tillbehör till de att annonsera på din sida. Gör som Conny säger men du kanske inte borde ha längre avtal än 3 månader då du inte vet hur mycket annonsplatserna egentligen är värda.
makaflOw är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017