FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Har kontaktat Jajja.com men känns som att de kan variera priset ganska kraftigt för kund till kund så jag undrar om någon av er har använt deras tjänster och vad ni fick betala? Eller om ni har en aning om vad det kostar per år eller per månad?
Rör det sig om tusenlappar i månaden? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är nog från case till case. Vill du komma som n1 på sökord som Poker, Resor, Lån, Pengar med mera som är mycket konkurrensutsatta så får du nog betala där efter. Det rör sig garanterat om flera tusen per månad.
Men lite off topic så hade jag nog inte anlitat jajja då deras seo-history inte är så vacker. De körde mycket spambloggar och stämmer folk hej vilt som nämner det. Även en relativt ny medlem här på forumet. Googla Jajja så får du mer kött på benen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Läs på i seo-delen av forumet så kommer du att få en uppfattning om vilka aktörer som är vettiga att använda sig av, om du inte vill göra det själv.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag testat själv Jajja, till början gick allt som det ska men fort tappade jag min placering, trevligt att göra med de i övrigt, 5 sökord som jag hade plats 12-25 kom upp till plats 8 och 9, i snitt betalade jag upp mot 5000 kr i månaden.
Har avslutat samarbetet dock, fick ingen bra avkastnign på just de sökorden. Deras pris baserat på att man betalar först man når första sidan på google, varierar på hur stark konkurrensen är på dina valda sökord. Jag gör inte om det, Jajja är som nästan alla andra kommer i kontakt med de så vet de hur vilka sökord man är villig att betala för och går efter det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Går bara så himla segt för mig. Känns som att jag fastnat på plats 6-8. Men jag får väl jobba vidare
![]() Jajja.com verkade på sätt och vis seriösa men det fanns att läsa lite negativt om dem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
De arbetar i en branch som är lite grå, inget snack om saken.
Sen har de snyggat till metoderna, men alla off site seo är mer eller midre grått. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Passar på att fråga i tråden även detta:
Finns det bra SEO-relaterade tjänster att köpa på Freelancer.com? Eller är det bara lågkvalité? Köpte från en Indier en gång, och han var kass. Men om man skulle hyra nån från USA eller något så borde man väl kunna få någon seriös på kroken? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Som sagt, att köpa SEO kan i värsta fall snarare stjälpa än hjälpa en sajt numer. Enligt Jajja:s egna utsago betalar man ju numer bara för resultat (undantaget en grundavgift), men vad händer om man istället tappar i SERP? Personligen funkade min/vår egna SEO lysande i fjorton år, innan den jättetaskiga pingvinen gav mig en näsknäpp och jag/vi tappade 15-20% av besökarna över en natt. Dessbättre har de återhämtat sig något, men fortfarande ser jag att Google "uppmärksammar" vissa av nyckelorden, vilka jag tydligen har optimerat "för bra". Å andra sidan har jag ett par-tre sajter som faktiskt förbättrade sina placeringar märkbart. Dessa har jag knappt keywordsoptimerat alls på några år. Jag tror det är viktigt att man kan hitta någon som jobbar så transparent som det bara är möjligt. Dessvärre är det svårt, eftersom det ligger i deras egna intresse att inte avslöja för mycket av sina metoder.
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ps. Enligt Google drabbades bara 3,1% av alla webbplatser av pingvinen, så det beskriver bara min personliga erfarenhet. Men pingvinen fortsätter att bevaka och min andemening är att man måste vara försiktig numer beträffande SEO, vare sig man utför den själv, eller lämnar den i händerna på andra aktörer.
Jag har gjort en del SEO-jobb tidigare mot externa kunder och dessbättre verkar de alla klarat sig bra. Alla dessa jobb har utförts under en begränsad tid.
![]() |
Svara |
|
|