FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vi använder MSN Messenger på kontoret idag. Det är bra för att skicka länkar, telefonnummer, kundnummer, mindre filer, mm, mellan varandra.
Problemet är att jag har svårt att hålla isär arbete och fritid, eftersom jag har många privata kontakter på MSN. Så jag vill helst bara vara online på MSN när jag faktiskt har tid att prata med folk. Jag vet att man kan skapa enskilda användare för olika ändamål på MSN, eller sortera sina kontakter efter prioritet. Men jag vill helst skilja på privat och arbete helt och hållet. Så jag letar efter ett helt annat program, men med likande funktionalitet, att använda för snabbmeddelanden på kontoret. Någon som har tips? Programmet bör vara förhållandevis simpelt, eftersom jag tänkte tvinga på alla mina kollegor samma program. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Skulle rekommendera Skype, betydligt mer seriös framtoning. Funkar utmärkt till såväl IM som telefonmöten / konferenser. MSN känns inte riktigt som att det hör hemma i en företagsmiljö.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2012-06-27 klockan 10:05 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Msn går ju totalbort direkt..
Google talk eller skype är mina rekommendationer. Skype är bra, men har endel konstigheter för sig. Det gäller iofs med gtalk med. En fördel med google talk är att det går att använda från webbläsaren vid behov med. Eller köras via tredjeparts produkt, som pidgein. Fördelen med skype tycker jag är hur bra samtalsdelen fungerar, och konversationer med flera personer både i chat och talform. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
![]() Jag letar alltså efter ett program som den genomsnittliga yuppien inte redan använder för privata ändamål. Även om det var en luddigt formulerad fråga, så måste ni erkänna att Google och Skype var ganska roliga svar ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Alltså, varför välja ett sämre program som dessutom ingen känner till?
![]()
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Lever ICQ fortfarande? Det skulle i så fall kunna vara ett alternativ.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
mIRC är kronan bland chatprogram ju!!! Bara att starta upp en "kanal" i mIRC för kontoret...
mirc.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Alternativet är väl annars att ha disciplin och låta bli att lägga till privata kontakter på sitt arbetskonto i det program man trivs med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
vi kör office communicator internt.
|
||