FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hejsan! Jag sitter just nu på en PC dator och designar iphone appar.
I dagsläget brukar jag göra som så att jag sparar designen i JPG format, drar över bilden till dropbox, och sen kollar på designen via min iPhone. Men detta tar lång tid, och är otroligt jobbigt/irriterande. Jag vet att detta finns till MAC: http://www.zambetti.com/projects/liveview/ Men vet ni om det finns något liknande till PC datorer? mvh, Fredrik Jonsson |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Varför använder du inte en dropboxmapp på din hårddisk? Så fort du sparar bilden i den mappen så synkas den till Dropbox och du behöver bara ladda om fillistan i dropboxen på din iPhone.
Smidigare än så blir det knappast (om du vill förhandsgranska på en riktig iphone dvs) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Förstår hur du menar. Men det blir fortfarande lika jobbigt (okej, jag slipper dra över filen till dropbox mappen..).
Hade varit underbart om man hade någon typ av simulator så att man såg exakt. Typ, man ritar ut en rektangel på sin skärm, som iphonen återskapar direkt i sin egna skärm. Så om man då ritar en rektangel i mitten av skärmen, över själva arbetsytan i Photoshop, så ser man exakt hur det ser ut i iPhonen.. Blir en känsla av "Shut up and take my money" :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Alt. 1:
Skaffa en Mac, prototypa i Xcode, använd iOS simulator. Alt. 2: Montera en FTP-anslutning till din webbserver som en disk i Windows. Spara bilden på FTP-anslutningen. Öppna webbadressen till bilden i iOS Safari, lägg till på hemskärmen för att få helskärmsläge och öppna. Alternativt gör en HTML sida med endast bilden i 100% länkad till sig själv så du enkelt kan uppdatera genom klick när du sparat om bilden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tak för tipsen!
|
||