FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hur får man en top meny så som i på flashback??
Asså data droger osv... Hör av er, ni som vet.. Min sida e firestarforum.org, vill ni hjälpa till hör av er. Men jag syftar mest på hur man gör en top meny där man sätter in alla kategorier underkategorier om ni vet hur jag menar... Tack i förhand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Menar du rent tekniskt?
Data droger? Hänger inte med alls.. Senast redigerad av MRDJ den 2012-06-15 klockan 01:25 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jaa kolla här så ser du.. https://www.flashback.org/
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Först måste du ha dina underkategorier/undersidor så du har något att länka till.
När du har dessa klara så gör du länkarna med önskvärda titlar. För att få sista uppdaterade tråden etc. får du (beroende på vilket programmeringsspråk du kör) göra databaskoppling med relevanta frågor mot din databas för att visa infon du vill visa... Designmässigt får du använda dig av CSS. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Lite OT men varför göra det som flashback istället för något nytt?
Sen är jag bara lite nyfiken... 100' för ditt forum? Vad grundar du den siffran på? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tror han menar att menyn stannar i toppen? Position: fixed; top:0; i css-en borde lösa det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
rent tekniskt tror jag det inte finns någon som orkar ställa upp och förklara exakt hur du gör, speciellt via ett forum.
Sök upp någon med programmeringskunskaper inom det språk du använt att bygga upp din sida med, sen ger du honom ett par tusen, så löser sig allt! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |