Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Facebook likes/gilla i framtiden?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-06-18, 10:30 #1
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Standard Facebook likes/gilla i framtiden?

Hej,

Det har väl undgått få här att det har blivit business att sälja och köpa likes och på andra sätt manipulera för att få så många som möjligt. Denna växande trend och jakt på "tummen-upp-poäng" tycker jag personligen har urartat rätt rejält, av den enda anledningen att så många just manipulerar den. Jag har sett flera exempel idag, bara på Facebook-sidor jag vanligen besöker.

Kommer inte (även) gemene man snart genomskåda att Tores Minigolf (bara ett skämtsamt exempel) rimligtvis knappast har fått 37228 naturliga likes?

Tror ni inte Facebook kommer se över detta framöver och på något sätt försöka stävja trenden av onaturliga likes?
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-18, 12:12 #2
Namnlös Namnlös är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2012
Namnlös Namnlös är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2012
Hallå,

Det beror helt och hållet på vad man har sin Facebooksida till. Det ser mycket bättre ut om man besöker en hemsida och ser att den har 2000 fans än bara 50 fans, dock ser det sämre ut om man visar namnen på de som gillat sidan och det bara är utländska namn (då ser man ju att det är fejk om du har en svensk sida).

Trenden för att gilla sidor har gått ner om man jämför med något år sedan. Jag tror inte Facebook kommer börja arbeta mot det ännu, kanske i framtiden att det kommer bli svårare att gilla många sidor och man måste fylla i nån form av captcha för att kunna fortsätta gilla andra sidor.

Jag tror även att dom som faktiskt köper fans kommer inse att det är mer eller mindre värdelöst att ha dessa fans och istället satsar på att få riktiga människor att gilla deras sidor genom att erbjuda något bra, som faktiskt får folk att gilla deras sida.
Namnlös är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-18, 16:15 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Det finns väl två olika huvudtyper av köpare - dels de som är naiva och inte riktigt förstår vad de sysslar med och dels företag som är lika oseriösa som säljarna av likes och därför har ett behov av att verka seriösa. Fortsätter det så här så kommer ingen att bry sig om likes alls, vilket jag aldrig heller gjort från första början (som kund / besökare)

Facebook funderar säkerligen redan på sätt att komma åt detta problem.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017