FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har e-butik som lösning just nu och är så otroligt trött på deras enormt buggiga system som aldrig fungerar som det ska och basic funktioner som inte existerar (rabattkod tex). Men jag använder specter som kassasystem i min fysiska butik och gör i princip allt där, orderhantering osv. Specter trivs jag med så vill gärna ha en webshopslösning där det funkar.
Här kan ni se de som ska fungera: http://specter.se/samarbetspartners Men hur ska man veta vilken man ska välja, några tips?? Jag vill inte ha någon enkel lösning, det måste gå att importera produkter tex. Jag har ca 7000 olika produkter och brukar lägga in några hundra åt gången.. just nu via excel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Sitedirect har en koppling mot Specter, och i Sitedirect finns förmodligen det mesta du efterfrågar, och finns det inte som standardfunktionalitet går det mesta vanligtvis att bygga också. Sen vad du vill ha kontra vad e-handelsleverantörerna erbjuder och vilken prisklass du ligger på, det är en annan femma.
Om du ska byta e-handelsplattformsleverantör rekommenderar jag dig att göra en punktlista över funktionalitet som du kräver och sedan välja den leverantör som uppfyller flest krav. Antingen är det flera som uppfyller samtliga krav eller så är det ingen som når över 80%. Ställ sedan in dig på att det tar fyra månader för dig att byta plattformsleverantör, oavsett vilken du väljer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi kör med Textalk som vi är mycket nöjda med. Deras koppling fungerar bra med Specter och Textalk har dessutom en väldigt snabb och bra support (precis som Specter) så eventuella problem brukar lösas snabbt.
Textalk är dessutom en generellt bra e-butik med bra SEO och låga priser. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|