FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
General Motors har beslutat sig för att sluta betala för Facebook-annonser eftersom det inte gett önskad effekt på bilköparna. De är en av de absolut största annonsörerna i USA och har fram till idag spenderat 10 miljoner dollar per år på sin Facebook-annonsering.
Känns nästan som de är förbannade på Facebook i och med att detta besked kommer just nu? http://www.dn.se/ekonomi/gm-slutar-a...ra-pa-facebook
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tror nog det är väldigt dåliga tider spendera 10M$ per år för bilannonser och tro att man får ett bra resultat.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kanske dags att börja bygga kvalitetsbilar istället?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Bilmarknaden vacklar, kanske är det mer motiverat nu att satsa på redan etablerade, och testade kanaler framför Facebook och annat relativt oprövat media. Tycker inte det är särskilt konstigt men får stort genomslag i nyhetsmedia i och med börsintroduktionen och en inte fullt övertygande intäktsmodell.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Administratör
|
Det följer väl bara trenden. Läst om många som varit imponerade av exponeringen och besökarna via facebook - för att sedan se att de konverterar så otroligt dåligt i slutändan att det är riktigt dyrt. Tror det har att göra med inställningen de flesta har när de väljer att använda Facebook.
__________________
eldefors.com - Personlig (teknik)-blogg |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är som med all försäljning, det är, i stort sett, helt ointressant hur många klick man får på en webbsida, det intressanta är den verkliga merförsäljningen (dvs konverteringen). Det är nåt som SEO-byggarna måste ta till sig av.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hela internet bygger ju på att targeted advertising ska vara mycket effektivare än vanlig reklam. Därför är det oroande för många internetföretag om stora annonsköpare kommer fram till att så inte är fallet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Handlar ju om rätt produkt/tjänst till rätt målgrupp i rätt tid.
Du kan inte sälja exempelvis en snöskyffel på sommaren. Bilar är en rätt dyr produkt som inte köps på fyllan eller bara för man vill ha. Samtidigt är det rätt mycket kris i världen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag är dock övertygad om att GM kommer att ändra sig igen, när de ser att försäljninge faler ännu mer när de lämnar Facebook...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
För GM att annonsera på Facebook känns ungefär lika lyckat som att ha politisk tv-reklam mitt i sporten.
__________________
eldefors.com - Personlig (teknik)-blogg |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|