FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Säljer ett flertal domäner. Innehållet på sajten i form av text + eventuella bilder kan också medfölja utan extra kostnad; jag exporterar helt enkelt (WP) och mejlas till köparen. Jag säljer med andra ord domänen, men du får "sajten på köpet", bara det att jag inte har tid att mecka runt och föra över tiotals små sajter, så jag exporterar och skickar, men sedan får köparen sätta upp allt på sin sida. Större projekt kan vi fixa överföring via FTP eller liknande. Kort sagt, jag gör allt jag kan för att maxa värdet för dig som köpare, men vill inte lova mer än jag kan hålla.
Säljer merparten av mina domäner som jag inte hinner, eller hunnit, utveckla och på grund av sjukskrivning inte kommer få tid med. Tar emot bud under en vecka framåt (bud har redan inkommit på cirka hälften) och väljer sedan det högsta i slutet av nästa vecka för att göra det enkelt. Snabbt, smidigt, inga förhandlingar, alla vinner. Säljes av aktiebolag (F-skatt, moms, the works) till företag mot faktura förstås. Betalas företrädesvis i förhand om köparen är okänd av mig. Inlänkar finns till alla, några rankar bra (någon är etta, andra i topp eller nära) och många fina nyckelordsdomäner. Domänerna är främst MFA, som BILLIGFRAMKALLNING.COM BILLIGAGLASOGON.COM DYKARCERTIFIKAT.COM VASKADATOR.SE Samt större projekt, som ANNONS24.SE BILLIGATIPS.SE Läs mer på http://www.johanejohansson.com/foret...domaner-saljes och se hela listan där så slipper vi upprepningar av lång text :-) Frågor går bra direkt här i tråden men helst via DM, och bud skickas till mig på [email protected] så samlar jag allt där. Alla bud är OK men betänk att det redan finns bud som ligger på många av domänerna och att det inte är offentlig budgivning så ditt första bud är ditt sista. Köpare betalar ev överföringskostnader. Frågor om inkomster kan enklast besvaras såhär; nätverket drar in någon tusenlapp i månaden gemensamt men det är domäner med potential, inte vinstfabriker. Merparten inkomster kommer från AdSense så det går säkert tjäna bättre med affiliate-annonser men jag har inte haft tid att arbeta med det. Trafik varierar, har varit rätt bra tidigare men har minskat efter att jag i tid och otid försökt optimera för AdSense och därmed stuvat om i innehållet med tapp i SERP som följd - dock bara tillfälligt förstås! Tack för att du tog dig tid att läsa. Kontakta mig gärna om du har några funderingar, och glöm inte att buda inom en vecka för att inte missa en bra deal! :-) |
||
![]() |
![]() |
|
|