FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Likvidation är inte min starkaste sida precis, men nog tolkar jag det som att det görs när ägarna tröttnat och slår igen butiken...
För PRQs del skedde detta 2012-04-17. http://www.allabolag.se/5567270284/verksamhet Jag är lite förvånad över att allt som meddelas kunderna är att PRQ har nya kontonummer för inbetalningar. Nya fakturor har sänts ut efter 17/4, men hur länge kommer verksamheten att fortsätta rulla på? Tydligen har de inte haft F-skatt på ett och ett halvt år heller, men skriver fortfarande så på fakturorna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är gamla nyheter :P
Och inget större nyhet att dom inte har haft F-Skatt på väldigt länge, dock tror jag inte deras kundgrupp bryr sig om sådant så mycket ändå :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
En likvidator tillsätts och övertar alla befogenheter över bolaget. Han ska skyndsamt avsluta bolaget med så mycket vinst som möjligt. Ägarna delar sen på vinsten.
Om jag förstått rätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Likvidation kan det även beslutas om om man inte lämnat in bokslut...
//Anders |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
En likvidation behöver inte vara så dramatiskt, det kan bero på att ägarna bara rensar upp i sin bolagsflora och flyttar verksamhet till andra bolag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Bra där Dennis!
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Att de skriver att de har F-skatt på fakturor under 1 ½ års tid trots att de inte haft det måste ändå ha gjorts medvetet, om inte så har bolagets ansvariga absolut noll koll. "Självklart har vi F-skatt" har det hela tiden stått på hemsidan... PRQ har aldrig skötts och det verkar fortsätta i samma hjulspår. Man får väl hoppas det blir bättring.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2012-05-09 klockan 13:15 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Inte så långsökt att tro bolaget töms på tillgångar, särskilt inte med hänsyn till aktuell likvidation och att bokslutet lämnats in för sent. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |