FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej, vad ska man köpa till en liten grabb av dessa tre populära konsoler?
Tänkte köpa ett begagnat paket på blocket, med spel osv, men vilket märke samt modell ska man köpa? Behöver verkligen inte vara det senaste, men vill ge honom något hyffsat iallafall. Ser att man kan få ett Playstation2 med en massa spel för 600 kr, funkar det? Är noll insatt så därför frågar jag er ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur gammal är han?
Är han över 11 skulle jag tro att han har kompisar som spelar på konsoler och då brukar det vara Xbox 360 eller Playstation 3 som gäller. Jag hade nog tittat på ett Xbox 360 om du har råd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
PS2 är inte att rekomendera. Gammalt som sten och alla "kids" börjar lira PS3 och 360 som herrn ovan postod.
Köper du PS3 kan han spela online med gratis internet - tar från wifi i hemmet. Köper du däremot ett 360 kostar det med internet, så kallad "Xbox Live". Det har ju sina fördelar, t.ex det hackas inte lika ofta som Playstation Network ![]() Jag hade nog gått på Xbox 360 eller PS3, ni kanske kan åka till gamestop eller något bara så han kan testa lite först ![]() Wii hade jag rekomenderat till hela familjen däremot, för enklare spel och bara "underhållning" ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Wii är för tjejer ! och barn!
PS3 är dyrt! xbox 360 begagnat inklusive spel på blocket hittar du ett bra paket för 1000kr sen en till fördel är utbudet av spel är solklart störst till xbox360 tex på denna kedja vad heter de...gamestop? finns hundratalas begagnade spel från 50kr o uppåt. Ingen vill verkligen ha ett playstation 2 längre så glöm det =) Visst det kostar en slant att ta xbox360 online - men inte mycket om man köper xbox live ett år i taget. Sen vet jag inte hur viktigt LIVE är för en så ung grabb - behöver han inte LIVE så kan ett bra alternativ vara att köpa en chippad variant för att själv kunna köra brända spel och slippa framtida kostnader för spelinköp. ett hyffsat original paket: http://www.blocket.se/stockholm/Orgi....htm?ca=11&w=1 här ser du vad live kostar till xbox 360: http://www.spelbutiken.se/catalog/pr...-mth--for-x360 ett som redan är chippat : http://www.blocket.se/stockholm/XBOX....htm?ca=11&w=1 Observera att en chippad variant kommer bli bannad från xbox LIVE permanent förr eller senare Senast redigerad av knullis den 2012-03-29 klockan 02:02 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Skulle också rekommendera Xbox 360 som du flashar och bränner ut spel för om han nu inte är i behov av att spela online.
Jag betalade 400:- för att flasha mitt Xbox 360, och jag ger dig gärna invite till en privat tracker där det finns drösvis med spel att ladda ner till både vuxna och barn! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
tack för era svar. Saken är den att han är bara 3 år!! han spelar ipadspel för fullt och nu har han en tv på sitt rum så då måste han ju ha ett tv-spel dit också!
![]() Tror inte funktionen att få online kommer att vara aktuellt i detta fall. tack återigen! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
ah för en tre årig.. jag säger nintendo wii ! finns supermario osv.. mycket enkla spel. glöm xbox.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tror nog att ett Wii är vettigt. Det finns ju någon form av barnanpassade enklare tv-spel i leksaksaffärerna också.
Kör på Wii och köp något coolare om ett par år.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Haha 3 år, störtskönt att introducera han till spel nu, jag säger WII helt klart.
Det fina med wii:en är ju att du köper konsolen begagnat, köper ett SD kort för någon hundring, sen hookar du upp en usb hdd till den och kör med bannerbomb/något annat hack, så kan du spela alla images från usb hdd/usb penna. Billigt att köpa, och billigt att skaffa spel ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Mina småttingar har både Wii samt nya Xbox360 med Kinect, båda är moddade av yours truly och spel finns det i högvis på en extern 2TB disk båda konsollerna är kopplade till. Hur som helst, för mina barn kvittar det om de spelar Mario Party på Wii eller Rayman Origin på Xbox. Eftersom Wii är billigare rekommenderar jag den.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|