FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Testade på Facebook annonsering för första gången idag. Sitter och kollar på statistik från Facebooks panel och ser att jag betalt för 50 klick men jag har endast fått 29 klick enligt statistiken på länken jag la till vid annonseringen..
Läste nån tråd här på WN att besöksantalet spökat för flera men är det så att Facebook fejkar klick för att tjäna mer? Har satt en daglig budget på 200 kr och tänkte jag skulle testa i några dagar för att sen utvärdera om det är värt det. Ni som annonserat på Facebook, gick ni + på era kampanjer? Upplever ni också att ni får mindre klick än vad ni betalt för? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Vilket affiliatenätverk kör du?
Jag vet inte om det löste sig för dig men det kan ibland vara så att statistiken på aff-nätverken kommer senare. Facebook har väldigt låg click discrepancy och jag tvivlar väldigt starkt på att facebook skulle göra fakeklick. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Nu när jag kikar så verkar jag fått alla mina klick, konstigt tycker jag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är nog inte facebook som orsakar detta problem.
För mig brukar det snarare vara tvärtom, på affiliatenätverket kommer klicken före facebook hinner uppdateras. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vadå sätter ni upp rena affiliatelänkar på facebook?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Ja, eller beror givetvis på kampanjen. Vill man ha högre konvertering så är en landningssida att rekommendera.
Jag kör dock allt genom min prosper202 tracking för att kunna tracka vilka bilder etc som konverterar. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|