FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ska man tro DN idag så verkar flera av morden i Malmö ha med de välkända blufföretagen i regionen att göra:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/mal...ll-blufforetag Det är trevliga killar som ligger bakom... Känns som att polis och myndigheter gör för lite för sent precis som vanligt. Man verkar inte riktigt inse att grova brottslingar inte alls har något emot att tjäna pengar även på mer "rumsrena" och mindre iögonfallande sätt.
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om du jämställer TT och DN med Flashback får det allt stå för dig
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2012-02-12 klockan 21:30 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är bra att Polisen gör framsteg. Men jag tror att delar av Malmö redan har passerat händelsehorisonten. De kriminella gängen har haft över tjugo år på sig att slå rot. Så rekryteringsbasen för dessa kriminella nätverk är numera för stor, för att låta sig kväsas av ett fåtal gripanden. Det är en situation som i princip är helt ny för Sverige och det ska bli spännande att se om/hur samhället hanterar den.
Att morden har koppling till blufföretag förvånar mig inte. Yrkeskriminella brukar vara lite utav mångsysslare. Det vore bra om Polisen kunde röja upp bland dessa företag. Men jag tror som sagt att det dyker upp två nya, för varje gripande som Polisen gör. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Varför skulle blufföretagen bli mindre för bara för någon/några blir avrättade?
Är väldigt missbruk att statistik att hävda att dom blir mindre, i detta fallet skulle jag nog hävda att något annan blufföretag blev större istället. Grunden är så länge det finns personer att lura så kommer företagen finnas kvar, antal korkade personer minskar ju inte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
![]() Fint placerad annons, påtal om blufföretag. |
|||
![]() |