FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag letar efter tangentbord som passar en programmerare.
Det jag vill är att knapparna skall vara lite extra höga och inte helt slimmade som tangetbord på en laptop. Har tittat runt som fan men ej hittat något. Önskar hjälp ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Har du lite pengar att lägga måste jag säga att SteelSeries är det skönaste tangetbordet jag haft (och provat), någonsin.
Tyvärr kostade det 1.300 när jag köpte det och vet inte vad det kostar idag. Jag hade ett 6G och tror inte dom finns kvar, men det ska finnas 6Gv2. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Varför vill du ha höga tangenter? Alla mina tangentbord har låga tangeter för att jag får ett bättre flöde, speciellt när jag programmerar.
Favoriten just nu är Apples Wireless Keyboard, den utan numpad och Logitech Dinovo Edge. Keytronics har väldigt höga tangenter och är klassiskt hackertangentbord.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kekke, jag kollade på SteelSeries 6Gv2 och jag tycker inte jag ser någon alt Gr knapp. Hur skall man då kunna skriva @£$€{[]} ?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
ctrl-alt-4 = $
ctrl-alt-3 = £ ctrl-alt-2 = @ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag säger bara usch för höga tangentbord!! Logitech Ultra-x flat <3
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har man små händer är det rätt ovant i början men man vänjer sig. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=47984 (Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000)
Bara en sån sak som att det finns en egen knapp för att öppna kalkylatorn sparar mig säkert flera minuter varje dag ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Programmerar dagligen och det skönaste tangentbordet enligt mig är helt klart logitech's solcellsdrivna tangentbord. finns till mac eller windows http://www.logitech.com/en-us/keyboa...?WT.ac=ps|8604
Väldigt lätt att plocka med sig på resan också! ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|