Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Loopia Android-app

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-03-18, 00:50 #1
iostreams avatar
iostream iostream är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
iostream iostream är inte uppkopplad
Medlem
iostreams avatar

Standard Loopia Android-app

Eftersom Loopia av någon anledning endast har en iOS-app har jag börjat pilla på en för Android.

https://play.google.com/store/apps/d...ostream.loopia

För tillfället går det inte att göra särskilt mycket; se vilka domännamn och fakturor man har, när de löper ut, vilken faktura som hör till ett domännamn, om domänen är betald och registrerad eller ej osv.

Fungerar upplägget hittills? Är det tillräckligt intuitivt och fint att det är möjligt att bygga vidare på?

Hur kan utseendet förbättras? Domän- och fakturavyerna är just nu väldigt enkla, men vet inte om informationen kan visas på något bättre sätt?

Tyvärr kan jag inte ge ut något testkonto då jag inte har åtkomst till Loopias interna system
iostream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-18, 13:10 #2
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Citat:
Ursprungligen postat av iostream Visa inlägg
Eftersom Loopia av någon anledning endast har en iOS-app har jag börjat pilla på en för Android.

https://play.google.com/store/apps/d...ostream.loopia

För tillfället går det inte att göra särskilt mycket; se vilka domännamn och fakturor man har, när de löper ut, vilken faktura som hör till ett domännamn, om domänen är betald och registrerad eller ej osv.

Fungerar upplägget hittills? Är det tillräckligt intuitivt och fint att det är möjligt att bygga vidare på?

Hur kan utseendet förbättras? Domän- och fakturavyerna är just nu väldigt enkla, men vet inte om informationen kan visas på något bättre sätt?

Tyvärr kan jag inte ge ut något testkonto då jag inte har åtkomst till Loopias interna system
Testade det precis och det fungerar snabbt och smidigt. Jag tycker helt klart du ska utveckla det vidare eftersom detta är saknat iaf från min sida. Jag saknade att kunna ändra IP till en viss domän, annars helt ok.
Edit: spara användarnamn och lösenord hade varit bra.
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-21, 11:45 #3
Bear Bear är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2010
Medlem

Kan inte logga in med den. Användarnamn och lösenord är dubbelkollade, men den meddelar bara "kan inte logga in" eller nått sånt. Men du kanska ska sätta etiketter på inmatningsrutorna vid inloggningen.

Edit:
Samsung galaxy S, Android 2.3.3
Bear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-21, 18:11 #4
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Har väntat länge på att Loopia ska fixa en Android-version också. Jag drar mig tyvärr för att lämna ut kontoinformation till en app som inte är "officiell".
Oläst 2012-03-23, 12:56 #5
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Bear Visa inlägg
Kan inte logga in med den. Användarnamn och lösenord är dubbelkollade, men den meddelar bara "kan inte logga in" eller nått sånt. Men du kanska ska sätta etiketter på inmatningsrutorna vid inloggningen.

Edit:
Samsung galaxy S, Android 2.3.3
My bad, såg nu att ja inte aktiverat API'n innifrån Loopia. Har inte gjord det än dock men jag antar att det är anledningen till att de inte går att logga in.
Bear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017