FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag undrar om det finns något bra verktyg för att kolla hur bra sidan fungerar i olika browsers? Det kan vara ganska frustrerande att behöva ladda ned alla webbläsare själv och hur ska man göra med olika versioner etc? Som det är nu utvecklar jag sidorna på en mac och om jag vill kolla dem i ie så måste jag först gå in i windows för att sedan öppna ie vilket är en väldigt omständig process. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Man ska passa sig lite för att använda tjänster som Browserlabs, Browsercam etc - det är inte alltid det blir exakt samma resultat i en "riktig" webbläsare. Man kan dessutom inte testa eller interagera mot sidan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det som nämns redan ska browserlab vara det bättre som finns. Men tror i långa loppet bör du installera och testa i riktiga webbläsare precis som @Anders Larsson säger. Det bör ingå i din arbetsprocess.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
http://www.browserstack.com/ sägs vara riktigt bra
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har precis använt mig av Safari i vilken man kan välja många olika Användaragenter. Jag testade precis användaragent iPad och det var hur smidigt som helst.
Gör så här: Välj "Inställningar", "Avancerat", bocka i "Visa utvecklarmenyn...", och sen väljer du "Utecklare" i menyn längst upp på sidan, och "Användaragent". Du kan även klicka på F12 i IE ver 9 och där välja "Webbläsarläge" för olika versioner av Internet Explorer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
I IE använder man emulerade renderingsmotorer, vilket ibland fungerar, men ibland blir annat resultat än med den "äkta" versionen. Beroende på hur noggrann man vill vara fungerar det i många fall, men man ska vara medveten om att det inte är samma sak som att faktiskt använda den riktiga webbläsaren. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Håller med om att inget går upp mot att testa mot "verkliga" installationer men har man inte tillgång till det tycker jag att Adobe browserlab är bra under arbete för att sedan testa mot verkliga webbläsare innan lansering. Vet inte riktigt vad du menar med "testa eller interagera mot sidan". De mer vanliga klick-funktionerna fungera med ctrl-klick.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|