FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hejsan!
Har för inte så länge sedan gått med i ett affiliatenätverk som annonsör. Enligt affiliatenätverket själva ska de ha ca 15 000 hemsidor eller publicister. Det tråkiga för mig just nu är att jag för närvarande har runt 25-40 impressions per dygn, vilket jag skulle gissa på att det beror på att kanske bara en site (en väldigt liten dessutom!) marknadsför oss. Det jag skulle vilja ha hjälp med är att få veta från er sida vad jag som annonsör kan göra för att ni ska vilja promota just den site jag marknadsför? Ger jag fel ersättning? Programmet ligger hos Affelix men jag väljer att inte publisera namnet här på tråden utan hänvisar till PM om man är intresserad av att veta vilken annonsör det gäller (för g00gle-sökning anledningar!) Tar tacksamt emot råd! Har säkert missat något så påpeka gärna det isåfall! ![]() Mvh Andreas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Adwords kaske är bättre om du snabbt vill nå exponeringar istället för affiliate som måste ansöka om tillgång till ert program. Du kan spåra omvanlingskostnad så du vet om det är lösamt att annonsera på olika keywords.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
En god idé är att själv ta kontakt med sajter inom branschen och tipsa dem om ert affiliateprogram (inget reklambrev som åker i papperskorgen). Ofta ger de en anledning till varför de inte är intresserade - såsom att ersättningen är för låg eller att man inte vill ha reklam på sin blogg (kan du kolla innan du tar kontakt). Jämför även vad andra program i branschen betalar. Erbjuder ni samma produkter och du ger lägre ersättning så är det högst troligt att man väljer det andra programmet. Det är väl egentligen bara stora företag som de flesta känner till (CDON/Amazon) som kan komma undan med väldigt låg ersättning och ändå få många affiliates.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Att ha någon typ av tävling eller incitament för ert affiliateprogram är alltid bra. T.ex. generera 50 sales och få 1000 kronor bonus eller liknande.
Om ni själva är duktiga på marknadsföring så kan ni ju köpa cpc/cpm-kampanjer på diverse nätverk, det är här man kan tjäna de riktigt stora pengarna. Ett hett tips är också att köra annonsering på facebook då ni kan rikta er in till just er målgrupp. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|