FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om du har en sida om kommer att ta hand om runt 100.000 inskrivna företag och som kommer att sökas på av 25.000 dagligen, vad skall jag använda för server isåfall? Jag vill helst ha ett bra webbhotell för jag har ej tid att konfigurera en egen server.
Man kan säga att det är väldigt många som kommer att vara ansluta till sidan. Pris på webbhotell spelar ingen roll utan vill ha ett kraftfull med 24/7 support. Det måste vara i Linux |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Frågan är alltid hur bra optimerad kod man har hur mycket det belastar, och vad du vill betala för lösningen.
I nya egna servrar brukar man alltid köra in drygt 300GB ram och 2-4 quadcore cpu och raid10. Men 25k sökningar per dag är inte så mycket. Skulle alla söka under samma timme så skulle det knappt vara 7 sökningar per sekund. Slår man ut det på en hel dag så är det inget. Så borde fungera köra det på ett webbhotell ändå. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Jag skulle annars rekommendera dig att du skickar en förfrågan till respektive webbhotell och hör vad de kan erbjuda, tänk på att webbhotell själva inte kan berätta här i forumet vad dom kan hjälpa till med.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Intressant värre. Känns inte särskilt kostnadseffektivt? Måste ju finnas läge där 12 kärnor och 64 GB RAM blir mer kostnadseffektivt än 300 GB RAM i varje. ;-) Pris/prestanda ligger där någonstans idag - om du vill vara effektiv och absolut inte måste ha mer i RAM för en applikation.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
En viktigt grej att tänka på: Optimera inte, innan du vet vad du ska optimera, och du är inte Facebook ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|