FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Sitter och spånar på nya idéer, och vill höra era åsikter. Vad tror ni om en sajt som inriktar sig på matlagning. Ett forum där folk kan diskutera om mat, artiklar, recept. Är det något som skulle slå eller floppa? Tack för mig. Edit: Skulle kanske också vara bra om ni vet ifall det finns ett överflöd av sådana här sajter, jag har inte märkt det. Det är bara de här lite större som ICA, Arla och allt vad dom heter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag kör ett matlagningforum och jag har fått en bild att det är svårare att få folk att diskutera mat. Vanligen vill man bara ha ett recept och sedan lämna sidan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ojdå. Men det låter helt troligt, mat kanske är ett ämne där man inte behöver så mycket hjälp (exempelvis) - utan vill fixa och trixa själv. Vad är det vanligaste folk pratar om i ditt forum?
Angående det där med recepten så tror jag att jag funkar likadant. Så det kanske är det man skall satsa på om man skall köra en sådan här sida. Grejen med recept och sånt är att folk för det mesta vill ha bilder på maten, annars är det inte lika "intressant" - synd att man inte är någon proffsfotograf. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Räknaren står på 418 varav några träffar är mina så chansen finns att min bild inte stämmer men förhoppningsvis får du en liten vägledninge hur du ska bygga ditt forum/sida. Min kollega gav mig beröm för att jag lagt möda på att lägga in tips när man lagara mat så jag tror att det är positivt. Matrecept finns det annars så mycket av. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Okej, det där var nyttigt. Men hur ligger det till med recepten och sådär? Kan jag tillexempel springa in på ICA's hemsida - plocka ett recept och slänga in på min sida? Måste antagligen skriva källa, är det något mer man skall tänka på?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Du kan få gå ihop på den om du vill ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Men typiskt, jag skulle precis kicka igång matlagning24.se.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() |