FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Är lite nyfiken och kanske mest förvirrad när det gäller att annonsera via affiliates med Google Adwords. Låt säga att jag vill annonsera ut ett populärt tangentbord via Pixmania SE på Tradedoubler som ett exempel. Kan man göra det på följande sätt: 1. Skapa en sida på sin domän, t.ex. www.domän.com/dell-produktnamn som skickar vidare kunden till produktens sida på Pixmania. 2. Skapa annonsen i Adwords där jag använder mig av min domäns URL för att få igång allt. Har jag förstått detta rätt? Hur får man reda på om en annonsör tillåter detta? Man kan ju så klart kontakta dem men tänkte om det kanske redan står bland informationen på affiliate-nätverken? Kallas det något speciellt? Tacksam för all information! P.S. Vilket affiliate-nätverk skulle ni rekommendera för denna typ av annonsering? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
CJ har besvarat deras innebörd av "No SEM allowed" här: http://www.wn.se/showthread.php?t=1046658
För mig låter det som du beskriver med redirects som ett otillåtet upplägg oavsett, eller har jag fel? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Spelar ingen roll om annonsören eller aff. nätverken tillåter ditt scenario.
Google Adwords Policy: Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack för tråden och information om Googles Policy.
Får nog tänka om i så fall. Gör en hemsida om produkten med bilder och information istället för att använda re-direct. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tänk bara på att sidan måste tillföra besökaren något mera unikt än bara "samma" information som man ändå hittar hos annonsören (även om du inte har någon redirect).
Jag åkte precis på detta då jag hade Adwords-annonser som pekade in på min produktsida som bestod av (i princip) samma texter, bilder m.m. som annonsören hade. Jag blev då "blockad" av Adwords och fick bygga in riktigt mycket funktionalitet för att få sidan aktiv igen - tex prisjämförelse mellan flera annonsörer, relaterade produkter, jämförelse med andra produkter m.m. m.m. Jag använde alltså inte redirects alls utan det byggde på vanliga länkar till annonsören (via TD). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack för varningen fiddek!
Hade planerat att ha med prisjämförelse mellan de olika annonsörerna. Sedan skapa en annons i form av: "Produktnamn från 249:- / Information, bilder och prisjämförelser!" Detta borde väl vara okej, eller ska man försöka låta bli att nämna produktsälj i en annons om man inte är företaget som "säljer" produkten? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|