FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Jag har jobbat med .NET / Microsoftteknologier under hela min programmerarkarriär. Jag har nyligen registrerat egen firma och upptäckt att det är lite svårare att hitta mindre kunder som har existerande .net siter som kräver underhåll eller vidareutveckling. Utan som .NET konsult får man ofta vända sig till större företag med komplexare system. Självklart finns det undantag, pratar mest generellt. Jag har i alla fall bestämt mig för att kika på teknologier utanför min trygga microsoftlåda ![]() PHP och Ruby on rails. Jag skulle behöva lite tips/åsikter kring dessa två från folk som har erfarenhet av ena eller gärna båda. Jag vet att Ruby on rails är ett ramverk så refererar till dessa som teknologier. Vilket skulle ni rekommendera mellan dessa två? Vill gärna höra pros vs cons. Några intressanta faktorer för mig är: - Hur lätt är det att lära sig? - Hur utbrett är det bland mindre/medelstora företag? - Hur produktiv är man? - Bra communitysupport? (referera gärna till ett php ramverk om ni tycker att det blir en bättre jämförelse) Dessa typer av frågor leder ofta till trollkrig på forumen så vore riktigt snällt om ni inte bashade sönder ena teknologin framför den andra bara för att ni inte gillar det av ideologiska skäl. mvh //K |
||
![]() |
![]() |
|
|