FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tänkte registrera ett företagsnamn i mitt län. När jag söker på det namnet jag vill ha hittar jag 2 andra företag som innehåller mitt företagsnamn. Ett av det är en enskild firma i ett annat län vars F-skatt är avregistrerad. Den andra namnet är en bi eller parallellfirma till ett annat företagsnamn som är ett AB.
Jag äger .se och .com adressen till företagsnamnet. Tror ni att Bolagsverket kommer godkänna mitt företagsnamn? Om inte, finns det något jag kan lägga till på företagsnamnet för att de ska godkänna det? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om det är en bifirma till ett AB har de namnskydd i hela landet och troligen går inte ditt namn igenom utan medgivande från dem.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du får lägga till något geografiskt som Sweden AB, i Staden AB eller liknande för att bli godkänd.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det ena utesluter inte det andra. Du har ju redan domänerna, sen bara har du ett annat namn som kanske inte är exakt namnet på domänen.
Det är vanligt bland företag, att man heter en sak men produkterna heter andra saker. Tänk på Procter & Gamble. Deras varumärken heter saker som Yes ... (jag kan inte fler här och nu) men hur som helst, det finns ingen produkt som heter Procter & Gamble. Old Spice och Axe for men tror jag hör dit med, men jag kan ha fel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du kan inte få det exakta namnet, men som sagt ovan, kör på en variant med Sweden, Scandinavia, Din stad, ditt efternamn eller ett fantasiord som komplement.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tackar för alla svar! Jag testar.
|