FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Vilka vinner patentkriget? | |||
Apple |
![]() ![]() ![]() ![]() |
3 | 23.08% |
Android-baserade mobilleverantörerna |
6 | 46.15% |
Annat |
4 | 30.77% |
Antal röster: 13. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vad tycker, tror och tänker ni om detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det beror väl på hur man definerar 'vinner'. Jag tror inte att någon kan få den andra att sluta försälja sina produkter.
Jag tror däremot att i tid kommer Android bli större än iOS eftersom det levereras betydligt fler telefoner med Android som kan tilltala en större marknad. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Sånär som en vinnare kan gå ur en MAD*-situation så tror jag Android gör det. Apple är stora, rent av enorma. Men de är uppe mot Google samt flera större samarbetspartners till dem så de kan inte bara flexa musklerna och inkasssera pengar som patenten normalt används till.
MAD = Mutually Assured Destruction. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tror inte det finns någon vinnare - bara förlorare
Jo - jag vet vem som vinner: juristerna! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Precis. Jag tror inte heller att det är något av företagen som direkt tjänar på detta i längden. Det börjar bli mer och mer sandlådenivå med alla dessa patenttvister.
Vinnarna är som sagt advokaterna och juristerna som jobbar med detta. De stora förlorarna är vi konsumenter. Jag tror också att det är oundvikligt att Android kommer fortsätta att ta mycket marknadsandelar av Apple och jag tror inte dessa patentstrider kommer påverka den utvecklingen märkbart. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Förhoppningsvis leder de här idiotiska striderna till en förändring av lagstiftningen. För jättarna är det ett nollsummespel där de å ena sidan tvingas betala royalties till en konkurrent men å andra sidan får tillbaka lika mycket i royalties. Det är de mindre företagen, som skulle kunna utvecka revolutionerande produkter men som inte har råd att betala licenskostnader för varendaste litet patent de kan tänkas att bli stämda för som är totalt rökta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Att de här bjässarna just nu verkar fokusera på att ta juridisk strid mot varandra istället för att utveckla sina produkter (vet inte om detta är sant, men det är i alla fall känslan man får), kan vi nog enas om är dåligt för alla.
Jag tror att det bästa vore ifall de här "löjliga" stämningarna till höger och vänster gav riktigt mycket badwill hos konsumenterna. Hos mig ger det mycket badwill, och jag gissar att det gör det hos många som är insatta. Frågan är hur mycket Nisse på gatan bryr sig - vad tror ni? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|