Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Säljes: påbörjad sajt om sökord med 1000 sökningar/mån

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-07-23, 15:28 #1
MMCs avatar
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
MMCs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
Earth Säljes: påbörjad sajt om sökord med 1000 sökningar/mån

Hej,

Första gången jag säljer en sajt här på WN, hoppas på en smidig process och undanber mig nedskräpning av tråden.

Säljer en sajt som har funnits sedan 16 januari 2011, med sokordet.se-domän och unikt men kortfattat textinnehåll. Den var tänkt som ett experiment i att bygga en MFA-sida. Sajten använder Wordpress.

Jag insåg väldigt snabbt att jag inte har tid, ork eller möjlighet till att bygga länkar och uppdatera med innehåll, men jag tror att någon som redan har ett sajtnätverk lätt borde kunna ranka. Just nu har sajten bara inlänkar från en av mina egna sajter, den hade tidigare en länk från en svensk länkkatalog. Länkarna från min sajt vill jag ta bort förr eller senare, men kan göras enl. ök. med köparen.

Sökordet i fråga har enligt Googles Keyword Tool 1000 local monthly searches, 1300 globalt, och low competition. Innehållet är dessutom skrivet med synonymer och ordets motsvarighet på engelska i åtanke.

Siffror enligt Google Analytics, tidsperiod 1 januari-23 juli:
377 unika, 451 besök, 940 sidvisningar
90% från sökmotorer, 4% referring sites och resten direkt trafik.

Sökordsrapporten i Analytics har totalt 68 sökord (som då har skickat minst ett besök), där topp tre är sökordet, sökordet i singular och sökordet utan åäö (topp 3 står för 72% av söktrafiken, 296 besök).

Intäkter är blygsamma och kommer från två källor: AdSense och Tradedoubler. 15 klick på AdSense har gett 19 kr och 24 klick, 1 sale på Tradedoubler har gett 54 kr.

Domänen är registrerad hos Binero och sajten ligger i dag på en av mina egna servrar, måste flyttas till annan plats vid köp men även här kan tidsplan göras upp i lugn och ro med köpare.

Säljes mot faktura av firma med F-skattsedel, 25% moms tillkommer. Förskottsbetalning gäller såtillvida att jag inte släpper domänen innan fakturan är betald.

Info om vilken sajt det gäller och diverse PDF-rapporter fås genom att maila till [email protected] - du bör då få ett autosvar inom 10 minuter.

Budstart på 500 kr ex moms, köparen bekostar självklart eventuella överlåtelseavgifter för domänen.
MMC är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017