FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej! Detta är antagligen ganska så basic, men min fråga lyder:
Jag har dryga 30st mappar med bilder som jag gör till webb-gallerier i photoshop cs5 (ett galleri/mapp). Det första galleriet åker ju upp på hemsidan klockrent, men helst av allt skulle jag vilja kunna ladda upp alla dem andra gallerierna till samma domän för att sen kunna använda en länk (url:en) för att kunna navigera till varje galleri. Är detta möjligt? hur hittar jag isåfall url:en för varje enskild mapp som jag har laddat upp? /axelab |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
ps. när man har skapat ett galleri i Photoshop så blir det en mapp med index och resources etc. Vore perfekt om jag skulle kunna ladda upp varje mapp som den är
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Problemet är nu löst. Moderator kan gärna ta bort tråden om så önskas.
/axelab |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur löste du det?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag fattar inte så mycket av vad du skrev, axelab. Men som StefanW säger så vill jag också veta hur du löste det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hade deadline 4 timmar efter jag skrev denna post så var väldigt stressad.
Att lösa det var simpelt. Varje galleri man gör i bridge/photoshop blir en mapp på datorn. I detta projekt så gällde det butiksbilder, alltså döpte jag varje galleri till butiksnamnet. Därefter laddar man upp mapparna utan att ändra någonting i dem. exempel - döpte en mapp till helsingborg, laddade upp och använde sen "länken" (www.*******.se/helsingborg) för att kunna navigera till helsingborgs bild-galleri. Om ni också är på gång att skapa ett webb-galleri, använd INTE adobe bridge. Adobe Bridge skapar ett webb-galleri som inte funkar när man försöker nå det genom en webbläsare, pga för stor "upplösning/storlek". Använd istället Photoshops "create web-gallery" (File > Automate > Web photo gallery) i CS5 togs denna funktion bort, men du kan ladda ner "optional plugin pack" härifrån För MAC För Windows (PS. Om du ska använda plugins på MAC måste photoshop köras i 32-bit) Som sagt, problemet var väldigt simpelt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|