Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Problem med Telias bredband, få ersättning för konsulttid för felsökning?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-07-08, 21:18 #1
qson qson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 513
qson qson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 513
Standard Problem med Telias bredband, få ersättning för konsulttid för felsökning?

Hej,

Jag har gjort felsökning hos en kund där kortterminaler fungerar dåligt. Efter många timmars felsökning visar det sig att det är en ostabil bredbandsuppkoppling som är problemet. Efter kontakt med Telia och efter att ha följt Telias anvisningar om att stänga av/starta om utrustning, prova med annat modem, annan splitterdosa och annan utrustning (flera timmars arbete) fungerar det fortfarande inte och Telia skickar ny utrustning som jag installerar men det hjälper inte.

Min fråga är nu, Jag skall nu debitera kunden detta arbete, men har kunden någon möjlighet att få ersättning från Telia för detta? Det har konstaterats att problemet ligger i telenätet (Skanovas nät?) och kunden har haft dessa problem under en längre tid (3-4 veckor). Detta påverkar så kunden inte kan ta betalt eftersom kortmaskinerna inte fungerar.

Vad tror ni om möjligheterna?
qson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017