FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan!
Jag tycker sånt låter jätte spännande, och i ett vettigt forum som WN, så passar jag på att fråga er allihopa här: Hur man kan få sin sida känd (Ja ni behöver såklart inte berätta kanske era hemliga trix osv, om det är en del av er affärsidé, men liksom basic som kanske dem flesta veta). Vilka metoder använder man, postar man runt i forum t.ex? Eller försöker man lägga upp reklam, isåfall hos vem? Ska man sprida via Facebook? Det är spännande både med förslag som kan kosta och icke kosta. Ni får skriva hur mycket ni vill, jag älskar läsa ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Den bästa metoden är att fokusera till 100% på att göra den bästa sidan som välden skådat i ett specifikt ämne. Sökmotorerna kommer att hitta den lättare och de läsare som tycker den är bra kommer att rekommendera den vidare.
Om du fejkar inlägg i andra forum så kommer du bara att få dåligt renommé, fokusera på att göra ett bra jobb så kommer framgången i relation till vad sidan förtjänar. Berätta i första hand för dina personliga vänner och andra som du vet har samma intresse, för de kan ge dig nyttiga synpunkter så du kan förbättra sidan på bästa sätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Sjukt bra tips Conny, tack för den! Men för att just försöka börja få sidan bli känd, ska man inte försöka på något sätt sprida den? Förtuom ens vänner och nära relationer. För det kanske är svårt att den kommer upp i sökmotorer, om inte många känner igen sidan än? Trots att kanske affärsidén är efterbetraktad!
Så vilka metoder är bäst att använda då? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://www.wn.se/f11.html |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
Tänk inte så mycket på SEO utan tänk på vad du kan om ämnet och vad du tycker är intressant. Punkter att tänka på: - Gör texten intressant för läsaren - Använd beskrivande html-rubriker som passar till texten - Text är bra, bilder är dåligt - Skit i allt flashigt lull-lull, satsa på ett intressant innehåll för en mänsklig läsare - Google jobbar stenhårt med att göra sina algoritmer mer mänskliga, dvs så den värderar läsarens värde högt - Skit i alla "trix" för att "lura" sökmotorerna, det straffar sig när manipuleringen upptäcks Senast redigerad av Conny Westh den 2011-06-23 klockan 19:04 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för tipsen allihopa! Sjukt bra ju, tack ännu en gång
![]() Conny, är det alltså tagsen man har som kan klassas som fusk för sökmotoren i Google. Så typ om jag skriver som tag t.ex "Gratis Hemsida", vilket jag inte direkt erbjuder, däremot en billig hemsida, så är det ändå fusk, så det är bäst att jag inte skriver det som tag? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Det är mer komplicerat än att bara "ljuga med tags", men generellt ska man vara så saklig som möjligt på hela webbplatsen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Passar också på att ställa en fråga:
Säg att man skapat en bra sida med kvalitativt innehåll men ändå hamnar långt bak i serpen (t.ex hög konkurrens på sökordet) hur ska man få folk att upptäcka sidan då? Finns det något man kan göra eller är det inlänkar som gäller? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||