FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tänkte kolla vad som är rimligt att ha i hitrate på annonser.
Hur mycket är rimligt att tjäna på ett visst antal besökare. Kör idag med adsense annonser på en blogg jag driver, innan så har jag inte brytt mig så mycket om intäkterna eftersom att besökarantalet har varit lågt men under den senaste tiden har jag haft en kraftig ökning av besökare och då känns det lite som det kan vara lönt att lägga ner lite arbete på annonserna. Som ett exempel, statistik över de tre senaste dagarna. Dag 1: Unika: 2209 Sidvisningar:4216 Klick:13 st Intäkter: 9 kr Dag 2: Unika: 1635 Sidvisningar: 2351 Klick:11 st Intäkter: 12 kr Dag 3: Unika: 1586 Sidvisningar: 2468 Klick:4 st Intäkter: 4,50 kr Senast redigerad av debacle den 2011-06-09 klockan 22:50 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Eftersom du kör adsense beror de väldigt mycket på vad du skriver om på bloggen. Adsense visar annonser relaterade till innehållet på siten. Inkomsten per klick skiljer sig väldigt mycket åt beroende på vad siten handlar om.
Det intressanta är att se hur många klick du fått för dessa besökare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Innehållet på sidan är väldigt blandat.
har nu uppdaterat med antal klick. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är inte speciellt mycket klick för så pass mycket sidvisningar. Har du nåt exempel du kan visa så vi kan se hur du placerat annonserna?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|