FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag och mina medarbetare bodde på hotell i helgen under ett jobbärende, och i samma hus pågick en enorm fest så basen gungade våra sängar ungefär. Det gick inte att sova för fem öre och jag sa till personen i receptionen att kontakta störningsjouren eller liknande och hon såg mest ut som ett frågetecken. Det pågick halva natten.
På morgonen påpekade jag detta för personen som jobbade i receptionen just då och hon tyckte mest att det kan ju inte dom rå för. Men det skam an väl inte behöva stå ut med? Visst ska man räkna med att få sova... Jag har ännu inte betalt då det är på faktura men ville kolla lite snabbt vilka rättigheter man har vid en sån här händelse? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är väl ändå hotellet själva som bestämmer hur de vill ha det? Så länge de inte stör andra fastighetsägare vill säga men nu bodde ju ni på hotellet.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Alltså festen var inte på hotellet utan någon annanstans i huset.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hotellrum är till för övernattning vilket betyder sova. Får man nattsömnen störd av ljudnivåer som överstiger normen så kan det inte anses som att hotellet har levererat det man har avtalat.
Klaga hos hotellchefen och bestrid fakturan med hänvisning till att era klagomål på att det inte gick att sova och att personalen struntade i era klagomål. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag instämmer med vad Westman skriver.
|
||