FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Jag driver en sida med fokus på coola platser man kan hitta i Google Earth (www. google earth cool places . com). Sidan har runt 1 000 besökare per dag och har varit stabilt så över flera år. Jag har fram till idag kört Adsense men förståerligt nog ger det väldigt dåligt betalt av flera anledningar: - Annonserna kretsar ju kring vad som syns på bilden och inte besökarens beteende/intresse, som är att "surfa runt och hitta lite kul prylar". - Man är ju inte intresserad av att klicka på annonser om man inte letar efter något specifikt (vilket inte är fallet) eller får bra, relevanta erbjudanden. Detta är ju ett generellt problem med stora, populära "surfsidor" som inte direkt är kopplat till något lönsamt. Vad ska jag göra för att få någon som helst lönsamhet på sidan? Mina egna förslag: #1. Kontakta företag som TerraServer etc som säljer onlinefoton och fråga om de vill annonsera på månatilig basis. - Vad kan man ta betalt då (30 000 besökare / mån - 200 000 page views)? - Rent bokföringsmässigt, blir det krångligt att sälja mot USA? #2. Använda något, för mig ännu okänt, affiliateprogram? - Besökaren ligger ju långt från köpbeslut så jag tror att provisionsbaserade program bara är att glömma. - Kan tänka mig att reklam för onlinespel etc skulle fungera. Eller såna där annonser man ser på Pirate bay. - Pay per view skulle också fungera #3. Adsense. Har använt mig av det fram till nu med extremt låg CTR och därtill CPC. Tror dessutom att jag får mitt konto smart price:at pga det så jag tar bort dem. #4. Skita helt i reklamen och använda den eventuellt ökade trafiken och PR till att boosta egna sidor. --- #1 känns mest relevant för närvarande. Någon som har varit i samma situation och löst det? Någon som spontant kan komma på en relevant annonseringsmålgrupp för sidan? Mvh Christoffer |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
läs här: http://www.google.com/support/forum/...63d5b2b4&hl=en ganska intressant.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Som du säger, svårt med tanke på den breda grupp som hamnar på din sida. Kan av samma anledning vara svår att använda för SEO.
Mitt råd: sälj den för en liten slant och satsa din tid på saker som ger pengar istället. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Surfar man på den sidan vill man antagligen fördriva tiden, så som du själv är inne på är kanske online-spel-annonser och för andra "roliga tidsfördrivssajter" det bästa. Det klart att det går att tjäna pengar, kolla bara på hamburgernätverket.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack, alla.
Min Adsense har alltid varit dålig på sidan och det har inget att göra med Smartpricing eller liknande. Bara irrelevanta annonser och besökare som inte behöver titta på dem. Fair and square. Var kan man hitta annonser för onlinespel? Vad är hamburgernätverket? Vad tror ni att jag kan få för sidan på Sedo, utifrån det jag beskrivit innan? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Varför inte prova att sälja den på t.ex. flippa.com?
Men prova först lite olika annonsnätverk. Du skulle kunna sälja länkar t.ex. Och kolla t.ex. den här listan, det finns massor av nätverk där någon borde kunna passa: Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Skapa ett nyhetsbrev och en medlemsdel med "extra" coola bilder. Medlemsdelen bör ju vara gratis men kräva att man signar upp för nyhetsbrevet.
Sedan kan du promota grejor via nyhetsbrevet... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|