FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej, eftersom det mer eller mindre står still i utvecklingen inom CentOS teamet så undrar jag om det finns någon leverantör av VPS-tjänster som stödjer Scientific Linux 6?
Känns inte som att CentOS 6 är inom räckhåll och dessutom verkar de ha problem att få ut patchar i tid också. Host Scientific Linux verkar det dock vara bra fart på utvecklingen. /Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det vore kul o veta om fler än jag är intresserad av detta, skriv gärna i så fall här.
Nu verkar det iofs som att CentOS 5.6 är på gång och den paketeringen prioriterades ju före 6.0 så nu kanske det börjar hända saker med 6:an, men är fortfarande tveksam till framtiden för CentOS. /Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vad jag förstår så stöder www.citynetwork.se Scientific Linux och kan installera detta åt dig, så hör av dig till dom.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Johan1234's inlägg blev zappat. Han kollade av intresset om någon ville köra sl. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Väntade är några dagar för att se intresset runt SL. Verkar inte vara jättestort tryck? Eller?
För att förtydliga i mitt inlägg sa jag att vi _inte_ stödjer det i en av våra specifika tjänster. Det gillades tydligen inte men var där för att vara tydlig om varför jag ställde frågan till att börja med. Enligt Twitterflödet hos CentOS så släpptes 5.6 igår. Banar vägen mot 6:an... https://twitter.com/centos# |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja något vidare intresse verkade det inte vara, lite konstigt kan man tycka.
Antingen kör alla Debian eller Ubuntu, eller så kör man väl CentOS 5 och inte bryr sig så mycket. Jag har hållit lite koll på aktiviteterna kring CentOS en längre tid och de har haft mycket problem. När de blev en konflikt mellan Dag Wieers och CentOS-teamet så fick jag lite tveksam inställing till dom. Den här tråden i deras forum är ju lite intressant. http://www.centos.org/modules/newbb/...29147&forum=14 Har iaf installerat SL på min hemmaserver nu, funkar kanon (som väntat) och gott om mirrors (även svenska). /Tomas |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|