FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har klantat mig. Har 1,000 likes på en fb page. Nu behöver jag byta namn på den, men det går inte när man passerat 100 likes.
Finns det smarta sätt att få dessa 1,000 likes att lika min nya page? Ett enkelt sätt är naturligtvis att posta om det, men finns det smartare sätt? Tack för alla tips! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tror tyvärr att det inte går. Har försökt själv och kollat alla möjligheter men utan att lyckas
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Bara 10% tyvärr. Men jag är inte så duktig på Facebook så det finns nog knep för att få med sig mer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Problemet är nog inte att folk inte vill gilla en ny sida, det handlar nog snarare om att inlägget/inläggen där man informerar om sidbytet hamnar i skymundan i news feed.
För ett och ett halvt år sedan så var det superenkelt att påverka majoriteten utav medlemmarna i en fanpage, skrev man ett inlägg och bad dem gilla en annan sida så gjorde de allra flesta detta också. Med tiden så har jag dock märkt att det blivit sämre och sämre respons på liknande inlägg. Jag tror att det händer så mycket mer nuförtiden i news feed så att liknande inlägg inte blir lika sedda. Ett tips är dock att ge en viss exklusiv belöning till de personer som gillar din nya sida. Det är viktigt att du ger bra anledningar till VARFÖR de bör gilla din nya fanpage. Beroende på vilken bransch du är verksam inom så kan du ge olika belöningar, t.ex en rabattkod om du sysslar med e-handel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag har tänkt att använda www.shortstack.com för en sådan kampanj. Har du ett bättre tips kanske? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Mycket långsiktigt men testa att kontakta teknisk support på Facebook och hör om dom kan flytta över alla fans manuellt kanske?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |