FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej alla på WN!
jag har tidigare skapat en tråg angående att starta en webbshop för gameing utrustning, viket visade sig skulle bli svårt med vinstmarginal osv. Jag och en vän har diskuterat en möjlig start utav ett internet-cafe i våran kommun. det är verkligen bara i disskutionsfasen men jag tänkte fråga er kunniga vad ni tycker man ska tänka på, hur man ska gå tillväga, om det äns känns rimligt att öppna ett I-cafe år 2011? Vi är båda Superintresserade av Gaming och datoranvändande och ser det i praktiken som ett drömjobb att få sköta ett IT-cafe. Kommunen har inget som än liknar ett internetcafe förutom bowlinghallen som har ca 8 datorer. kommunen har ca 60000 innevånare med närliggande kommuner som också saknar IT-cafe, så det finns rätt mkt folk runtomkring. vad jag vet hittills är att det smartaste är att starta AB vilket innebär att man behöver 50K. (som man kan använda 25k av för att investera i företaget?) med tanke på kostnader för datorer, lokal, utrustning, mm så blir summan väldigt hög. hur går man enklast tillväga? privata lån? AB lån?(går det ens?) är leasing av datorerna ett alternativ? vill som sagt ha era tankar angående startandet överlag också, om det ens är värt att ge det ett försök. MVH Casper |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Sluta era tankar direkt, det enda jag kan komma på som är sämre än sälja datorprylar online är IT-café.
Må hända att jag låter som en surgubbe... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Har varit flertalet internetcafeer som försökt starta upp i min stad de senaste åren, men de har bara varit igång ett par månader. Flera av dem hade proppfullt med folk på kvällarna och de annordnade turneringar och spelkvällar, men jag antar att det är väldigt svårt att få det att gå ihop med tanke på att man inte kan ta så mycket betalt för att någon ska använda en dator i 30min. En av bowling/biljardhallarna i stan har även de haft internetcafé men slutat med det och kör nu bara bowling/biljard. För mycket underhåll kanske att rensa datorerna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Man kan ta lika lite betalt för en dator i 30 minuter som för WiFi.
D.v.s. inte alls. Mobilt bredband dödade hela marknaden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Det funkar inte i dubbelt så stora städer/kommuner så jag har svårt att tro att det skulle fungera för er, sorry.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tror att ni hade lyckats 100 gånger bättre med ett LAN-center.
Varför inte satsa på det istället, och i sådana fall med Xbox 360 Slim eller PS3? Där är nog efterfrågan MYCKET större, hur många har TV-spel hemma? Nästan alla! MEN, hur många har 10 konsoller hemma? INGEN! Tänk hur många "ungdomar", (kanske 15-25 år?), som hade kommit, hade nog lyckats ganska bra, och då är nog det viktigaste att skapa en skön spelmiljö, ingen vill sitta på pinnstolar i ett vitt upplyst rum om man säger så ![]() Er målgrupp blir givetvis inte lika stor, men om man slår ihop allting så är det nog inte så stor skillnad. Er lokal behöver ju heller inte vara den mest hypade, men någorlunda bra lokalisering är ju inte fel, borde ju finnas flera källarutrymmen osv. i många byggnader? Det kan ni nog få hyra för en billig slant om ni har tur.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
att göra spelandet mer socialt än att sitta med mick och lurar hemma är A och O. Ni som inte tycker det är värt att satsa på, har ni några andra förslag inom Gaming genren? kan LAN-Center vara något? /C |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Jag tycker ett "LAN-Center" låter lika svårt som ett internetcafé.
Man måste väl ändå ha XBox Live för att spela mot varandra? Skillnaden blir att man sitter bredvid varandra. Men små finniga tonåringar trivs nog ändå bäst hemma i mammas källare.. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det finns 1 internet-café i Göteborg som jag tror går bra i Göteborg som heter game-z. Och det är nog det enda som faktiskt går runt och går med vinst, känns det som. Då är Göteborg ca 10 ggr större än din stad.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Tror nog väldigt många vill komma ett helt "gäng" och spela mot varandra, ej online. Stor skillnad gentemot Internet-café. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|