FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hoppas det är ok med en tråd av detta slag.
Denna tråd relaterar till Fabriksoutlet.com och det fina jobb Peter (internetsweden) gjort åt SVT Plus för att ta reda på vem som stod bakom scamen. (http://www.wn.se/t1046599.html) Nu har det gått så långt att Peter (och familj!) hängs ut till det grövsta (http://www.internetsweden.se/fabriks...ch-brottsling/) i en flameblogg. En väldigt, väldigt otrevlig sådan. I denna blogg är även en bunt andra namn taggade i de olika inläggen. Jag har varit i kontakt med Peter som polisanmält saken. Något även jag gjort då mitt namn fanns taggat i bloggen (klassas som angivningsbrott eller ofredande). Jag är väl medveten om att min anmälan är en bagatellsak men det kan ändå hjälpa Peters case då min anmälan refererar till denna. Uppmanar er därför att ta en titt och se om ni är nämnda på bloggen och överväga att göra en anmälan själva. Hållar tummarna för att polisen tar tag i detta asap. / Pelle edit: Blev ett makabert fel i rubriken. Ska såklart så "hängs ut". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag trodde han tagit livet av sig, mod bör ändra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Riktigt otrevlig förtalsblogg som skapats om honom och hans famlij. Hoppas han orkar gräva till botten, om han inte redan kommit dit än, så att han bara kan räcka över sitt material till polisen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hehe, ändrade rubriken så den blev lite mindre makaber. Hoppas polisen förpassar de där människorna dit de hör hemma inom en snar framtid.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Rubriken borde inte vara "hängs ut". Man hänger i regel ut personer som gjort något fel, vilket Peter inte gjort. Tvärtom. Rubriken borde bara "Peter Forsman utsatt för brott" eller något liknande.
Som en av de 40 på listan så kommer jag att ringa polisen. Stort och varmt TACK PETER, för allt arbete du gör för att vanliga människor ska slippa bli bedragna på nätet. Du är en person med civilkurage! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kan tillägga att alla som anmäler bör kontakta Peter för diarienr så polisen kan länka ihop alla anmälningar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Får hoppas att Robert Perraro denna gång stött på sin överman!
Eller övermän - de 40 på listan var kanske inte de "bästa" offer att välja Men när man ser hur det gått för andra som utsatts är det ju inte så uppmuntrande. Fick höra på lunchen att "någon" registrerat sig på flashback och försöker smutskasta Peter även där - men det hade snabbt kommit svar på tal av flera inkl "gamla trotjänare". (Nu retar jag mig på att jag inte har ett gammalt konto - att ge sig in där med ett nyreggat är nog inte det bästa) Till Peter vill jag säga: Tack för det du gjort hittills och jag hoppas du orkar fortsätta! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Människan bakom allt detta måste vara psykiskt sjuk. Jag kan inte se någon annan förklaring med bakgrund av det som framkommit av hans verk (Läs brott).
Jag anmälde i alla fall bloggen till blogspot. Om fler gör samma sak bör de väl reagera. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|