FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag kommer starta en sida där jag kommer skriva dåliga saker om diverse företag, både stora och små sådana. Allting kommer redovisas med källor och hänvisningar, inget kommer vara falskt.
Med tanke på att ett företag kan stämma bara för att dess namn nämns på en hemsida är jag orolig för vad som kan hända. Hur kan jag undvika att få rättsliga åtgärder från företag riktade mot mig? Spelar det någon roll om serven är belägen i USA eller Sverige? Tack för hjälpen! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
1. Vem avgör vad som är falskt?
2. Inte skriva något som du kan bli stämd för. 3. Nej det spelar ingen roll var du har servern, du kan bli stämd ändå. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
När det gäller små företag får du vara noga med att inte skriva om enskilda firmor. Eftersom
sådana är desamma som en privatperson kan dessa förtalas. Juridiska personer kan inte förtalas. Sen om det kommer vara förtal eller ej är en helt annan femma. Men skaffa kontakt med en bra jurist som du kan ta hjälp av när första hotmailet ramlar in i inboxen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ett utgivarbevis kanske skulle vara på sin plats att ansöka om, alternativt så kan du väl använda en anonym registreringstjänst när du skaffar domänen.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|