FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tjenare alla Android'are,
Satt nu lite och surfade (i Chrome). Jag är en trogen Chrome'are och tänker inte lämna Google Chrome som standard webbläsare, på datorn! Firefox har släppt en BETA version av webbläsaren på market för ett tag sedan, snart kommer fulla versionen. Vill bara rekommendera denna webbläsare för er som inte upptäckt detta ännu! Firefox har gjort detta underbart, ger Mozilla-teamet stående ovationer! Androids hittills bästa webbläsare. Ja den slår även Opera Mini! Till Market, Pronto! Senast redigerad av youheardit den 2011-03-08 klockan 03:59 Anledning: stavfel och rättningar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det är sent, jag måste få gnälla/påpeka lite.
1. Vad betyder (Y)? 2. Du menar nog "stående ovationer". 3. Gonatt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Slår OM i viket avseende? Den är varken snabbare eller skickar/tar emot mindre datamängd eller tar mindre resurser i anspråk. Möjligtsvis att vissa sidor renderas bättre.
Jag kan dock tänka mig att den är bättre än OM Mobile för Android, har dock inte testat denna tillräckligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Administratör
|
Måste säga att Firefox är lovande även för Android, har t ex slagit den inbyggda i en del benchmarks. Däremot tycker jag själv den är sämre då jag finner icke-renderade ytor när jag scrollar irriterande, och då är det ändå på en normal-tung sajt med en N1.
Sen tycker jag det är synd att man ens jämför Opera Mini med en kompetent webbläsare. När det gäller smarta telefoner är Opera Mini i stort sett värdelös när det gäller riktiga webb-applikationer. Stödet för javascript är riktigt riktigt dåligt, och det är ett medvetet val. Resultatet blir sidor lämpade för gamla telefoner och extremt dålig mottagningshastighet. I min mening en webbläsare för dåtiden, snarare än framtiden.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
"Androids hittills bästa webbläsare" kan jag tyvärr inte hålla med om, den är på väg uppåt men fortfarande är original browsers överlägsen. Men jag längtar tills den är mer optimerad så man har alla bokmärken och allting i mobilen också
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|