FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
I ett försök att nysta i en sjuk bransch ställer jag er frågan - om du fick bestämma hur din drömbokföringsbyrå skulle fungera, hur skulle det då vara? Vill du slippa se pappren överhuvudtaget? Vill du ha rapporter? Om ja, vad ska de då innehålla? Vad är mervärde? Vad kan du tänka dig att betala för? Vad blir du mest förbannad på när det gäller din ekonomi? Vilka webbtjänster skulle du vilja se? ... ... Vi har massvis med erfarenheter från våra tidigare jobb, undersökningar till dess förbannelse, tyckare till höger och vänster. Vi vet om vikten att tänka utefrån och in...men ändå hamnar man där. Man tänker innefrån och ut. Därför ber jag om eran syn på saker och ting. Hur vill ni ha det? Eran vilja är vår lag... Som branschen fungerar nu: Internet används i väldigt liten omfattning vilket leder till väldigt mycket onödig manuell handpåläggning som konsulten tar betalt för Timme / tariff är standardbetalning vilket inte leder till någon effektivisering Grafisk paketering och användarvänlighet premieras i regel ej Lågt kundfokus då man historiskt skyddat sig på lagar Bakgrund och kompetenser: I ett försök att förändra branschen i alla fall något har diverse person handplockats in till en mindre redovisnings- och revisionsbyrå. Det kommer ta tid, och det är inte ens säkert vi kommer lyckas men vi tänker försöka. På pappret har vi en bra laguppställning nu ska vi försöka göra något av den. Flera av oss är avhoppare med bra positioner från en av de fyra stora, dessutom har vi värvat en sjukt grym programmerare som har ett riktigt bra trackrecord. Tack! /Present (Detta är inte menat som reklam så därför skriver jag inte ut namn på någon av oss, vilken byrå vi tidigare arbetat på eller vart vi nu arbetar. Såvitt jag vet har jag inte heller skrivit det i någon annan tråd. Hoppas ingen tolkar det så...) |
||
![]() |
![]() |
|
|