FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Eftersom detta är en off topic-del så...
![]() Har på senare tid börjat intressera mig för lite finare ölar och är i ständig jakt efter det perfekta glaset. Har ni några tips på någon riktigt god öl? Dessutom, vet ni något ställe i Sverige som säljer Westvleteren 12? Är det särskilda krogar som gäller eller kan man komma över en flaska någonstans? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Testa The Bishop's Arms.. De har ett djävulskt sortiment
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
De Klomp i Linköping rekommenderas även om jag själv avskyr öl
![]()
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Några speciella ölsorter ni kan tipsa om?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ölrepubliken i Göteborg! Tidigare hette de Delirium och hade 2000+ ölsorter
![]() Goda öl (utan inbördes ordning): Kwack (http://images.travelpod.com/users/st...kwack-beer.jpg) Duvel La Trappe Tripel La Trappe Dubbel Weihenstephaner Paulaner Weissbier St. Bernadus Abt. 12 (Stört god! Fast _inte_ på flaska.) //Linus Edit: Westvleteren får man inte sälja vidare tydligen (det gjorde de väl ändå på Delirium ![]() ![]() "Westvleteren Trappist is sold only to individual customers. Every customer agrees not to re-sell the beer to any third party." http://www.sintsixtus.be/eng/brouwerij.htm Senast redigerad av Linuus den 2011-02-19 klockan 12:41 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Alla deras ställen har en massa ölsorter. De har ju dessutom öl/whiskey träffar som man kan boka in sig på.. Ölen är förvisso rätt dyr, runt 70-90 spänn för en öl, men som sagt,man får testa olika sorter som man annars inte dricker. Jag brukar vara på The Bishop i Helsingborg, kunnig personal och trevlig att ha och göra med. Deras veteöl ska tydligen vara en höjdare, jag testade en klunk men det var inget för mig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
några svenska öler som jag gillar:
Wisby pils Oceanbryggeriets Göteborgsporter Andra: India Pale ale Shimay ( jävligt stark dock ) Gillar även Spaten, lättdrucken ljus tysk lager ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan ju även tillägga att en Wetvleteren kostade 500:- för 33cl på Delirium
![]() |
||