FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej
Har då ett vbulletinforum likte WN.se Nu har de ett bra adminsystem där man kan ändra det mesta men hittar inte hur man ändrar på toppmeny sidorna? Mitt forum är mmaforumpunktse och skulle vilja ändra texten i sidan MMA FAQ tex som ni hittar på toppmenyn. Vart hittar jag den för att ändra texten? Finns inget sätt för mig att komma åt den via admin. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Gå in i adminpanelen
Välj FAQ i menyn Klicka på "FAQ hanterare" eller "FAQ Administration" och redigera FAQ-frågorna där. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
tack för ett snabbt svar fabian, den har jag hittat men eftersom jag uppgraderade ett phpbb forum till vbulletin så är det inte den officiella FAQ sidan som syns där, utan en egen med egen text.
Det är det som är det svåra, verkar inte kunna komma åt de sidorna på admindelen , hur / vart kan man komma åt de sidorna för att ändra dess innehåll? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tänker du på den gula rutan med text i?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Förstår inte riktigt vad det är du inte hittar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
nej utan själva sidan som kommer fram när man klickar på menylänken, om jag klickar på Ranking tex.
Så hamnar jag här: http://mmaforum.se/ranking Vet inte vart jag har den där ranking sidan med alla bilder och texten. har själv inte lagt dit de så vet inte vart de finns eller hur man ändrar texten i de? Kan man se det på koden eller något sånt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Du vill alltså komma åt materialet som ligger under länkarna i navbar, inte sant?
Materialet under länkarna hittar du inte koden, utan i adminpanelen och jag kommer inte ihåg vart. Jag kommer ihåg själv när jag designade mina forum från vBulletin att jag fick ha papper och penna för att komma ihåg allting, vart jag ändrade det och det. Det är fruktansvärt mycket i adminpanelen, mer än i PhpBB och PunBB. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Är det inte sidor i CMSet då?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Fan och fan.. jag var ett fan under version 3.8, men sedan 4 kom så tycker jag dom sabbat väldigt mycket. Nu är man ju fast i systemet, och lever på hoppet om att vettiga uppdateringar skall komma.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|