FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Banned
|
Håller på med ett projekt till en kund som har ett glasscafé och som viull ha sin "glasstrut + namnet på stället under på "index-sidan".
Struten hade dom önskemål om att de skulle va "klickbar" för att sen komma till dom övriga sidorna m meny mm. Visst sa jag - men f-n vad det ser tråkigt ut -nån som har nån idé hur man "piffar" upp en sån här sida? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Annan font skulle jag säga!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Som sagt, annan font. Testa med Georgia Italic, #55555.. Använd lite större font-size, och sedan skriver du en liten text under fast med ljusare färg och mindre font-size.. Kan kanske blir något.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Håller med där om annan font, men skulle även vilja se att glassen inte är så skarp i kanterna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Banned
|
Tack för alla tips & synpunkter.
E lite "grön" på det här m webdesign å detaljer - tycker det e skoj å har det som hobby. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Vore kul om du kunde uppdatera. Och visa hur det går med projektet
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja, hur har det gått?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vitt är tråkigt, försök med t.ex. en tonad bakgrund och lek lite med färgerna. Som flera sagt ovan så är fonten inte kul. Om detta är kundens logga så kan det ju vara svårt att ändra font, men har du möjlighet så skulle jag rekomendera dig att leka lite med fonten.
En bra och smidig sida är http://new.myfonts.com/whatsnew/ där du kan skriva in t.ex. Glassbiten och direkt se hur ordbilden ser ut i olika fonter... Om du vill sticka ut lite mer så lägg en toning även på texten, men det är ju smaksak och upp till vilken profil kunden har i övrigt, det ska ju harmonisera lite ;-) Sen kan jag tycka att 2011 borde man inte ha en mellansida som endast tvingar besökaren att klicka sig vidare. Förstår inte poängen rikigt, bli ju bara ett extra klick fram till deras sida. Loggan kan dem visa sen. Lite det klassiska "- Sen vill vi ha ett flygfoto på vår fabrik på uppslag i katalogen!" - Eh, varför då? Nåväl, här är ett 30-sekunders test.... Untitled-1.jpg |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tiger din såg bättre ut!
|
||