FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Idag släpptes App Store för Mac.
Någon som har testat det än? Jag har bara gjort uppdateringen och tittat runt lite. Inte laddat ner något än. Bu eller bä? Länk: http://www.apple.com/se/mac/app-store/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jodå, fungerar problemfritt. Plockade ner twitter och solitaire.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nice. Testade att ta ner twitter också precis. Funkade kanon.
En fråga. Programmen installeras ju direkt i Program-mappen (Applications). Är det OK att flytta programmet till en annan mapp i Program-mappen sen eller ballar App Store ur då? Testade att flytta twitter och det verkar i alla fall lugnt än så länge... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag skulle testa och ladda hem lite gratis appar men det ville inte Steve Jobs.
Då skulle jag koppla mitt bankkort till tjänsten, någon som vet hur man kommer runt det tramset? Känns orimligt att behöva ange kortuppgifter för saker som är gratis... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Fast å andra sidan så har jag inte lagt ner energi på att försöka komma runt en sån liten grej. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du kan använda dina kortuppgifter och sen beställa ett nytt kort från din bank. Då funkar inte det gamla men du kan ändå ladda ner gratis appar.
Förstår dock inte riktigt vad problemet är. Ange kortuppgifterna och tanka bara gratis appar...inte svårare än så ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det där är ett problem för vissa, har en vän som spärrat sitt kort mot utlandsköp vilket gjorde att det inte funkade i app store för hans iphone. Det gjorde även att han inte ens kunde plocka ner gratisprogram. Men vi laddade med ett itunes presentkort och sedan fungerade det som det skulle även med gratis apparna.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kanske funkar med Swedbanks e-kort oxå?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Skickat frågan till applesupport, verkar sjukt behöva koppla kort om man redan har ett apple-id och vill ladda hem gratis saker.
Med tanke på att deras mobil kräver en dator för att kunna ringa kanske man skulle anat att det var lite bökigt använda deras tjänster rent generellt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fast det är ju 100% valfritt att använda deras tjänster.
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|