FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej, sitter med ett antal rese- och destinationssidor och när det gäller spanien så är det en sida som kommer upp vad man än söker på. Detta har jag funderat på länge, men fattar inte hur en så ful och visuellt dålig sida som spanienkusten.com ranka bästa på allt!? Visst den har funnits med länge.. men ändå
![]() Det man ser är att de har en rörig och märklig uppbyggnad på rubriker exempelvis. Någon som kan förklara detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hur snygg en sida är har inget att göra med hur den rankar
![]()
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Några faktorer som bidrar till deras ranking:
- 11 år gammal domän - Väldigt många länkar till deras sida - Mycket innehåll - Finns tex i dmoz - Verkar uppdateras frekvent Verkar ha liknade sidor för andra länder och länkar emellan.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Sidan har funnits sen år 2000. Det är - i internet år - antikt. Den har dessutom 1115 inlänkar som (antagligen) kommer från sidor som är äldre och som byggt upp trust hos Google.
Sen består sidan av runt 2000 sidor också. Google älskar sidan helt enkelt. Förvänta dig inte att ranka förbi den enkelt ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ursäkta om jag kapar tråden nu lite, men vart kan man se hur många inlänkar en sida har och hur många sidor/"undersidor" den består utav?
Och för det andra som är lite mer ont kanske, så spelar inte designen så stor roll, kanske inte bra med onödig kod dock men (är inte hundra här, ngn annan får styrka detta). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
trådlöst: Yahoo! Site Explorer visar hur många inlänkar en sida har.
Du kan se hur många sidor som finns indexerade hos Google (på ett ungefär) genom att skriva in site:domän.com. Ptja, det snackas mycket om onödig kod och dylikt men jag tror inte det är något större problem eller har någon inverkan på resultatet. Möjligtvis ifall sidan laddar segt. Men annars inte. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||