FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Är det någon mer än jag som irriterar mig på följande http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7979065.ab
en embedded webb-tv med autostart, och reklam, där man dessutom inte kan stänga av ljudet på reklamen. hur tänkte dom här? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Aftonbladet gör som de brukar, gör det jobbigt för läsarna men bra för annonsörerna.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Fast frågan är om annonsörerna upplever det som något positivt ifall deras annons är ett stort irritationsmoment.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ofta brukar volymen vara över normal på just annonserna också.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Dom är störst och gör som dom vill (Ungefär så kan man sammanfatta det?)
Annonsörer tror dom är bäst för att dom är störst vilket ligger rätt mycket i och läsare stör sig inte nämnvärt på det eftersom dom tror det är normalt när en site som aftonbladet gör så. Har haft många kunder som klagar på att datorn är seg när dom surfar vilket iofs inte är ovanligt med en burk som har några år på nacken. Säger då att det säkerligen ganska mycket beror på sidan dom öppnar... "Nej men det är bara aftonbladet!" BARA ja... Mer tungladdad och site fylld med flash och annat resurskrävande får man väl leta efter. Säger hur som lite om den vanliga användarens uppfattning av aftonbladet.se |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag hatar det verkligen jag brukar oftast öppna allt jag vill läsa se i nya flikar och då börjar ju alla spela med as hög reklam så jag måste gå in på varje flik med video jag öppnat och pausa skiten när reklamen (varför kan man inte pausa reklamen också?) är slut så inte hela klippet tar slut för man kan inte trycka på play och spela upp samma klipp...
hehe :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Inriktar man sig på de som vill ha allt gratis så är Aftonbladets väg uppenbarligen den rätta.
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det där är ju en rätt vanlig tankevurpa - på vilket sätt skulle det vara bra för annonsörerna att jag blir förbannad och stänger av datorn, kastar ut den genom fönstret och kör över den med min pansarvagn?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Verkligen sjukt irriterande. Nog for att jag ska sluta oppna dessa kombinerade artiklar. Men det maste ge en enorm vinst for aftonbladet som kan fakturera en reklamfilm for varje liten artikel.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|