FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Jag har testat i en timme och googlat i en timme men kan för mitt liv inte förstå varför mitt htaccess-script som fungerat utmärkt hos Binero inte fungerar på City Network. Det är egentligen inte ens fel på scriptet för jag har kört ett "hello world"-simpelt script som inte heller fungerade: RewriteEngine on RewriteRule ^alice.html$ bob.html Som bara orsakar 404 ![]() Betyder allt detta att City Network inte har möjlighet till mod_rewrite? Eller måste man lägga till nåt i koden för att få det att fungera. Jag har förstås inte tålamod till att vänta till morgonen med att få min ticket besvarad. Ville ju jobba med sidan nu! ![]() Så, ett snabbt svar uppskattas. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Testa:
Options -MultiViews RewriteEngine On RewriteBase / RewriteRule ^alice.html$ bob.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jodå, CN stödjer mod_rewrite på mitt konto iaf : ) (nya)
Kod:
RewriteEngine on RewriteRule ^alice.html$ bob.html Senast redigerad av ChLa den 2010-12-31 klockan 01:40 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ah, lovely! Det var
Options -MultiViews RewriteBase / som gjorde tricket. Varför detta behövdes har jag ingen aning om, men nu fungerar det och sidan är uppe igen, tack! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|