FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har nyligen läst en sak som fick mig att bli lite nervös. Nämligen att Google kan se vilka sajter som har samma användare för Adsense, Webmaster tools osv. Egentligen är det ingen överraskning, klart jag fattade att de kunde se det, men jag hade inte reflekterat över att det kunde få negativa konsekvenser som t ex straff.
Nu undrar jag om någon av er vet eller har erfarenhet av att Google straffar, eller ännu värre, stänger av användare med för många sajter? I så fall, hur många är för många? Jag har för mig att jag läst att det är ett konto/person som gäller (då "kan" man ju inte skapa flera). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tror inte att man blir straffad för antalet sajter, däremot gick jag över från ga till piwik för inte så länge sedan, samt la ner wmt, just för att jag inte ville sälja information om mig och mina webbplatser till google så billigt.
Om du länkar mellan dina sajter i SEO-syfte antar jag att google kan värdera ner dessa länkar om de vet att du äger alla domänerna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Okej, bra. Det känns ju lite dumt om man skulle bli straffad för att använda verktyg till exakt vad de är till för. Särskilt eftersom jag tror mig läst att det är ett Adsense-konto/person som gäller.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Google har själva sagt att de inte använder data från Analytics och Adsense m.fl. för att väga in i rankingen i sökresultatet. Det har ju iofs visat sig tidigare att Google har sagt en sak men sedan gjort något annat.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
visste inte att den fanns har nojat en del över att google ser all min data blir till att bytta ut alla till piwik i veckan ! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har alltid ett separat gmail-kontot för analytics o.s.v. ej adsense, så att jag kan skicka med det om jag skulle sälja sidan. Sedan är väl ingen så naiv så att de kan tro att google inte använder infon i analytics & adsense för sin sökmotor. Skulle google klassa en av dina sidor som spam/skräp eller liknande så tror jag nog att det kan ha negativa effekter för resten av dina analytics & adsense sidor. Skulle jag ta fram parameterna så skulle jag ha ett karaktärsmått med, som smittar av sig på allt som kan kopplas till dig och som vägs in i sökmotorn.
Senast redigerad av Omega Man den 2011-02-20 klockan 13:33 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|