FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
God kväll, WN!
Jag har stött på ett något irriterande problem i Wordpress. Jag vill på min kategorisida visa utdrag (excerpts), men inte på själva huvudsidan. Som det ser ut nu går det enbart att visa utdrag överallt på sidan, vilket jag inte vill. Jag vill att enbart mina kategorisidor visar utdrag. Men jag vet inte hur jag ska bära mig åt! Jag har prövat att hårdkoda det hela, men det har inte gått särskilt bra. Det verkar dessutom inte finnas något tillägg just för detta ändamål. Tips, någon? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag gör så här:
1. <?php the_content(); ?> i index.php 2. <?php the_excerpt(); ?> i archive.php Då funkar det för mig. Dessa sidor får då utdrag: kategori, tagg, arkiv... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har testat det tidigare. Men det fungerade inte riktigt av någon anledning.
Ger det ett försök till. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har nästan klurat ut det själv. Archives har med det datumbaserade arkivet att göra förresten. Inte kategorisidor, som jag är ute efter.
Så här ser min kod ut: Kod:
<div id="content" role="content-box"> <h1 class="page-title"><?php printf( __( '%s', 'coraline' ), '<span>' . single_cat_title( '', false ) . '</span>' ); ?></h1> <?php $category_description = category_description(); if ( ! empty( $category_description ) ) echo '<div class="archive-meta">' . $category_description . '</div>'; get_template_part( 'loop', 'category' ); ?> </div> |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ändra i loop.php, såvida du inte har en loop-category.php. Leta efter is_category() eller is_archive() och strax under lär du hitta <?php the_content(); ?> som du byter till <?php the_excerpt(); ?>
Se dock till att göra en backup innan du ändrar, ifall något blir galet ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hittade is_archive() i min loop, och jag har redan satt the_excerpt under den.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
I mina teman som jag använder har jag kategori och etiketter i archive.php, så tänkte att du kanske också hade det.. Men hoppas att det funkar nu med loopen!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Så där. Då var det fixat. Lösningen ligger ute på min blogg!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |