FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Jag har ett formulär som hämtar flera olika sorters info, bland annat med bilder och liknande. Jag har en önskan om att kunna printa de såhär på min sida: [id 1] [id 2] [id 3] [id 3] [id 4] [id 5] [id 6] [id 7] [id 8] [id 9] [id 10] [id 11] Medan de nu ser ut såhär: id 1 id 2 id 3 id 4 id 5 id 6 Koden jag använder är som följande: <?php mysql_connect("localhost", "****", "*****") or die(mysql_error()); mysql_select_db("*******") or die(mysql_error()); $sql = "SELECT submission_id FROM ft_form_1 ORDER BY submission_id DESC LIMIT 0,1"; echo "<table border='0'>"; $result = mysql_query($sql) or die(mysql_error()); while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) { echo "<tr><td>"; echo $row['submission_id']; echo "</td></tr>"; } echo "</table>"; ?> Jag är ingen mästare på det här med php och mysql, så förklara gärna så utförligt som möjligt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Testa detta:
PHP-kod:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Allt går igenom Form Tools 2 som ligger på servern, vet inte ifall det kan ha något med det att göra? Det borde gå väldigt enkelt att bara välja de cols som jag vill åt, jag kan se det väldigt utförligt när jag loggar in på Formtools men jag kan inte få den att printa ut det på sidan ![]() Hoppas det finns något sätt att få detta att fungera, denna koden har gjort mig galen i 3 dagar nu och jag får det verkligen inte att fungera trots att det verkar så enkelt! Jag får hämtat all info jag vill ha, men kan inte specificera det till endast ett id ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tror Emil menade såhär:
PHP-kod:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Detta är den totala koden jag använder: <?php mysql_connect("localhost", "*****", "*******") or die(mysql_error()); mysql_select_db("******") or die(mysql_error()); $sql = "SELECT submission_id FROM ft_form_1 ORDER BY submission_id DESC LIMIT 12"; echo "<table border='0'>"; $result = mysql_query($sql) or die(mysql_error()); $i = 0; echo '<tr>'; while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) { if($i % 3 == 0 && $i != 0) { echo '</tr><tr>'; } echo '<td>', $row['submission_id'], '</td>'; $i++; } echo '</tr>'; ?> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hur många rader får du ut om du kör SQL-frågan för sig, till exempel direkt i MySQL-prompten eller via PHPMyAdmin?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Kod:
echo '<ul id="lista">'; $result = mysql_query($sql) or die(mysql_error()); while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) { echo '<li><span>' . $row['submission_id'] . '</span></li>'; } echo '</ul>'; Kod:
#lista {width: 600px; border: 1px solid #eee; border-top: 0; border-left: 0; margin: 0; padding: 0;} #lista li:last-child:after {content: ""; clear: both;} #lista li {display: inline; margin: 0; padding: 0;} #lista li span {display: block; float: left; width: 179px; padding: 10px; text-align: center; border: 1px solid #eee; border-right: 0; border-bottom: 0;} ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|