FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag ska registrera ett hundratal domäner och letar efter registrarer med låga priser på nu com och se. Jag är inte ute efter tidsbegränsade extraerbjudanden (som Loopias pågående kampanj). Utan jag är ute efter registrarer som har haft låga ordinarie priser i många år och som därför kan antas kommer att ha det i framtiden också.
Jag behöver inte registrera samtliga TLDs hos samma registrar. Så tips på registrarer som har låga priser endast på en av mina tre eftersökta TLDs är också mycket välkomna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
.se, .nu : Binero eller Loopia
.com : NameCheap (billigast förmodligen), GoDaddy (ser att priserna gått upp lite), eNom (resellerkonto, $9.75) ... Oftast billigast blir det att ha .com hos någon annan än svensk leverantör, NameCheap är en av de billigaste, även om det inte handlar om så värst många kronor. Själv har jag com/net/org.... hos eNom (för $8.50) och resten på Binero där jag även har uppsatt några sidor. Skönt att inte ha för många leverantörer. Senast redigerad av Helix den 2010-10-28 klockan 17:56 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
City network 19 kr för .se fram till 31 okt. Binero 25 kr för .se fram till 31 okt. Loopia 10 kr för .EU. Jag kör .com/net/org hos GoDaddy även om det är några kronor dyrare än namecheap. .Info kostar bara 1.99 dollar hos Godaddy. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag vill minnas att jag köpte en .info för $0.99. Men priserna kanske har gått upp...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Kan ju tillägga för dem som inte vet, att det gäller bara första året. Sedan kostar det som vanligt om man skall förnya. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
vad trådskaparn eftersökte var långsiktigt lågt pris bakåt och då även långsiktigt framåt (i den mån man kan förutspå) lågt pris.
Det handlade även om medel bulk (beroende på om hundratal betyder 150st eller 700+) vilket gör att 0.5 dollar blir pengar värda att fundera på. Speciellt år efter år. Så tänk långsiktigt.. lågt pris första året gör det inte värt det då man behöver lägga ner åtskillig tid till att flytta domäner sen om man vill behålla lågt pris. Dock så har ju flera svenska aktörer okej priser ofta. .se är uteslutande svenska leverantörer som har lägst pris. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|