FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Hur ofta byter du ut din dator mot en ny? Dvs köper nytt? | |||
Ett par gånger om året eller oftare |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 1.27% |
En gång om året |
8 | 10.13% |
Efter 12-24 månader |
10 | 12.66% |
Vartannat år |
19 | 24.05% |
Var tredje år |
22 | 27.85% |
Var fjärde år |
13 | 16.46% |
Var femte år |
2 | 2.53% |
Mer sällan än var femte år |
4 | 5.06% |
Antal röster: 79. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Hur ofta byter du ut din dator/dina datorer mot nya (såvida de inte går sönder).
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Personligen landar jag på vartannat eller vart tredje år. Har i nuläget två iMac (frugan använder ena) och två bärbara, varav en sjunger på sista versen. Köper en 27" iMac inom kort.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är en svår fråga. Jag använder flera datorer. Jag har fyra datorer jag använder någorlunda regelbundet för stunden. Den senaste är nånstans mellan ett halvår och ett år gammal och den äldsta har åtminstone fyra år på nacken (inte helt säker). Jag brukar köpa en ny när jag ser ett behov.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
12-24 mån håller mina.. sen tycker jag de blir sega och börjar låta fast man omformaterar och håller på.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
en gång om året, ibland 2.
vissa delar hänger ibland med till nästa dator. Lådan och skärmarna tex. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Brukade byta årligen tills jag fick min MacBook som jag nu haft i cirka 20 månader. Blir nog en ny efter nyår!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
De senaste åren har det faktisk blivit en gång om året. När min laptop gick sönder förra året köpte jag en Macbook Pro men tror faktiskt jag behåller den lite längre än bara ett år (som snart har gått) då den fortfarande fungerar och duger till mina behov.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Datorer / Datordelar är ju gjorda för att de skall hålla länge och det är ju samma sak t.ex med tv apparater osv.
Jag kan minnas att vi hade en dator från 2002 lr 2003, tills slutet på 2008, och då funkade den fel bra, inte helt felfritt men ändå något att ha =) Nu vet jag att det är just Våran dator som används på ett litet företag :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har bytt laptop var 1,5-2år, men de gamla används fortfarande som webb- och filservrar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Svårt att ge ett exakt svar på denna. Gäller det typ brandväggar / filserver så är det ju ytterst sällan, men gäller det min desktopdator / laptop så blir det väl vartannat år i snitt.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|